جزئیات تفاهم‌نامه مشترک وزارت کار و دانشگاه آزاد اسلامی 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه ساخت منازل مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارمندان این دانشگاه در قالب تشکیل تعاونی‌های مسکن، جزییات این تفاهم نامه را تشریح کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، صولت مرتضوی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای اشتغال دانش‌بنیان باید از صاحب‌نظران دانشگاه استفاده مطلوب داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پیوند بین اشتغال، تولید و دانشگاه زمینه ارتقا ارزش افزوده‌ محصولات به‌ویژه در حوزه بین الملل را فراهم می کند، ادامه داد : در بخش بهداشت و درمان نیز استفاده از ظرفیت‌های بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی و بهره‌مندی از توان علمی و تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی باید مدنظر گرفته شود.
وزیر کار اضافه کرد : احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده و توفیقات خوبی در این حوزه به ثبت رسیده است. استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسکن صاحب حق هستند.
به گفته مرتضوی، در این زمینه انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی گام مهمی در تامین مسکن محسوب می‌شود و امضای این تفاهم‌نامه، آغازی بر انجام کارهای بزرگ بین وزارت کار و دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانیم.


ساخت 100 هزار مسکن برای کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم گفت: انعقاد تفاهم نامه مشترک یا هدف ایجاد 100 هزار واحد مسکونی برای کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.
وی افزود: همچنین تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در موضوع تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های مختلف طرفین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
مسکنی همچنین بیان کرد : زمین مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد مسکونی از طریق دانشگاه آزاد تامین می شود.


اشتغالزایی از بسترهای همکاری دانشگاه آزاد و وزارت کار است
محمد مهدی تهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در جریان امضای تفاهم این نهاد با وزارت کار گفت: در رویکرد جدید، دانشگاه آزاد به عنوان نهاد بسترهای اشتغالزایی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان باید با اقتصاد دانش بنیان و حوزه تعاون آشنا شوند، اضافه کرد:ما همچنین در حوزه مسکن دانشجویان متاهل نیز مایل به انجام اقداماتی است.
تهرانچی بیان کرد : یکی دیگر از حوزه‌های جدی همکاری دانشگاه آزاد و وزارت کار حمایت از فضای نوآوری و دانش بنیان کشور است.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و تامین اجتماعی نیز از دیگر اهداف پیش بینی شده در قالب این تفاهم نامه مشترک با وزارت کار است.
وی با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در حوزه علوم پزشکی نیز توسط داشنگاه آزاد دنبال می شود، اضافه کرد : سالانه حدود 400 هزار دانشجو وارد دانشگاه آزاد می شوند که 300 هزار نفر از آنها را جوانان تشکیل می‌دهند که باید با همکاری وزارت کار این بخش بزرگ جمعیتی را با حوزه اشتغال آشنا کنیم.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ساخت تعداد 100 هزار واحد مسکونی در قالب تشکیل شرکت‌های تعاونی مسکن ظرف ۲ سال و نیم پیش‌بینی شده است.

این تفاهم نامه با هدف احداث 100 هزار واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تعاونی مسکن و حمایت از شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان و تاسیس رشته تعاون در دانشگاه آزاد امضا شد.

کد خبر: 56793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =