رباتی که از طریق واقعیت مجازی قابل کنترل است

یکی از ابداعات جذابی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ معرفی می‌شود، رباتی به نام "ریچی"(Reachy) است که در محیط واقعیت مجازی و توسط هدست واقعیت مجازی قابل کنترل و هدایت است.

به گزارش آتیه آنلاین، ایسنا نوشت: سال گذشته در نمایشگاه CES یک استارتاپ فرانسوی به نام "پولن روبوتیکس"(Pollen Robotics) برای اولین بار رباتی موسوم به "ریچی"(Reachy) را که یک ربات انسان‌نما منبع باز(حداقل نیمه بالایی آن) است و قادر به انجام کارهای متنوعی از تحقیق و توسعه سنتی گرفته تا نمایش محصولات و ارائه خدمات غذایی است، معرفی کرد.

امسال "ریچی" به نمایشگاه CES بازگشته و حالا از هر زمان دیگری توانایی بیشتری دارد. اکنون کاربران به جای برنامه‌ریزی حرکات "ریچی" می‌توانند این ربات را مستقیماً با استفاده از هدست واقعیت مجازی(VR) کنترل کنند.

بر اساس این گزارش که به نقل از انگجت نوشته شده: هنگامی که هدست واقعیت مجازی با "ریچی" جفت شود، کاربر می‌تواند آنچه را که ربات از طریق دوربین‌های جلوی خود می‌بیند، مشاهده کند و بازوهای ربات را از طریق کنترل کننده‌های واقعیت مجازی کنترل کند تا مثلاً به انجام بازی با آن بپردازد.

این روش همچنین می‌تواند به جای برنامه‌ریزی دستی حرکات "ریچی"، برای آموزش سریع این ربات و همچنین برای انجام کارهای ظریف که به کنترل خوب و دقیق نیاز دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت سازنده می‌گوید از سال گذشته تاکنون دوربین‌ها و پردازنده‌های "ریچی" را به روز کرده است، هر چند که "ریچی" حدود ۱۷ هزار دلار قیمت دارد که هر کسی از عهده خرید آن برنمی‌آید.

کد خبر: 5683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =