کاهش نسبی شامخ تعاون در آذر نسبت آبان ماه

طبق اطلاعات به دست آمده از نظر سنجی فعالان اقتصادی تعاون؛ شامخ کل تعاون در آذر ماه با رقم (۴۷.۵۸) نسبت به آبان ماه (۴۸.۶۳) با تغییری نسبی به ثبت رسید. قرار گرفتن اعداد شاخص کل اقتصاد تعاون پایین‌تر از عدد ۵۰ در سه ماه متوالی در فصل پاییز ۱۴۰۱، بیانگر وضعیت رکود در این فصل است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که شاخص صنعت بخش تعاون در آذر ماه با رقم (۴۶.۸۴) در مقایسه با آبان ماه (۴۹.۲۸) با کاهشی نسبی، بیانگر وضعیت رکود برای بخش صنعت تعاون است.

براساس این گزارش، شاخص خدمات بخش تعاون در آذر ماه با رقم (۴۸.۳۳) در مقایسه با آبان ماه (۴۷.۸) با افزایشی نسبی، همچنان بیانگر وضعیت رکود برای بخش خدمات تعاون است.

مولفه‌ی قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجهی داشته است همچنین مولفه‌ی میزان فروش کالاها و خدمات نسبت به ماه قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

روند نزولی مولفه‌ی سرعت انجام و تحویل سفارش و یا فرآیند کار نتیجه‌ی استمرار وضعیت رکود اقتصادی در فصل پاییز است. همچنین روند صعودی مولفه‌های قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز، قیمت محصولات تولیدشده(خدمات ارائه شده) و موجودی محصول نهایی (انبار) یا کارهای معوق و ناتمام در این سه ماه، نشان از ادامه‌دار بودن رکود تورمی اقتصاد تعاون در ماه آینده دارد. بنابراین، طبق نظر فعالین اقتصادی جهت عبور از وضعیت کنونی رکود حاکم بر اقتصاد تعاون، تثبیت نرخ ارز و اجرایی شدن قوانین، مقررات و سیاست‌های حمایتی از اقتصاد تعاون الزامی است.

کاهش نسبی شامخ تعاون در آذر نسبت آبان ماه

اتاق تعاون ایران برای نخستین بار در کشور از شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت به اجرای طرح شامخ تعاون اقدام کرده که نتیجه آن بصورت ماهانه توسط مدیریت آمار و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران منتشر می‌شود.

کد خبر: 56861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =