روزآمد کردن خطوط تولید واحدهای تابعه از برنامه‌های در دست‌اقدام شستا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: کمک به نوسازی و بهسازی خطوط تولید واحدهای تابعه در استان‌ها به منظور بالا بردن سطح بهره‌وری و روزآمد کردن این خطوط از برنامه های در دست‌اقدام شستا است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستارسانه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، روز دوشنبه در همایش سراسری استانداران که به ریاست وزیر کشور برگزار شد؛ ضمن تشکر از اقدامات استانداران در خصوص حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در واحدهای تابعه تامین اجتماعی، بر رویکرد جدی شستا در خصوص مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری ناظر به مزیت‌ها وظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها در توجه به سند آمایش استان‌ها تاکید کرد.

وی با درخواست همکاری بیش از پیش استانداران‌ محترم در حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری‌ها مخصوصا کمک از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه اظهار داشت: کمک به نوسازی و بهسازی خطوط تولید واحدهای تابعه در استان‌ها به منظور بالا بردن سطح بهره‌وری و روزآمد کردن این خطوط از برنامه های در دست‌اقدام شستا است.

در این جلسه برخی از استانداران ضمن تشکر از اقدامات پیگیرانه شستا در استان ها، توجه بیش از پیش شستا به سرمایه گذاری ‌های اولویت‌دار و دارای مزیت را خواستار شدند.

اشتغالزایی بیش از پیش‌بینی ها محقق شده است

سید صولت مرتضوی، وزیر کار هم روز دوشنبه در همایش سراسری استانداران که به ریاست وزیر کشور برگزار شد؛ گفت: رئیس جمهور در چند حوزه که مشکلات اساسی کشور بود، دستوراتی صادر کرد که یکی از سرفصل‌های آن موضوع اشتغال بود.

وی با بیان اینکه عملکرد استان‌ها در حوزه اشتغال نشان می دهد که بیش از پیش بینی ها در این زمینه تحقق اهداف داشته ایم؛ گفت: حدود ۱۰۷ هزار مجوز اشتغال داده شده و بر اساس این آمارها می‌توان گفت که وعده‌های ریاست محترم جمهوری کشور در موضوع اشتغال محقق شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مجموعه دولت اهتمام جدی به موضوع اشتغال دارند؛ گفت: سند اشتغال به صورت استان به استان تنظیم و در اختیار استانداران قرار خواهد گرفت.

مرتضوی در بخش دیگری از صحبت های خود به منابع در نظر گرفته شده برای موضوع اشتغال در لایحه بودجه سال آینده، گفت: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ به تبصره ۱۸ بودجه منتقل شده که ۱۰۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه اشتغال و تولید دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این منابع ۳۱ هزار میلیارد تومان نیز از ردیف جدول ۹ به این بخش منتقل شده است، افزود: امسال سهم استان‌ها از حقوق دولتی معادن دیده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: صندوقی تحت عنوان صندوق پیشرفت و عدالت در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است که رییس هیات مدیره استانی آن، استاندار است و با تصویب وی، طرح‌ها به بانک عامل معرفی خواهند شد.

مرتضوی در ادامه از تدوین و ابلاغ طرحی خبر داد که بر اساس آن ظرف یک سال، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود: این طرح برای آن بخش از بیکارانی است که متاهل هستند به طوری که افراد دارای سه فرزند در اولویت اول، دو فرزند در اولویت دوم و یک فرزند در اولویت سوم قرار دارد و رتبه آخر مربوط به کسانی است که متاهل هستند اما فرزندی ندارند.

وزیر کار با بیان اینکه این طرح به طور آزمایشی در ۱۰ استان اجرا می شود، اظهار داشت: استانداران هرچقدر بتوانند از این اشخاص به کارآفرینان معرفی کنند، کارفرما را از کسورات بیمه و بازنشستگی معاف می کنیم که ماهانه حدود ۱.۵ میلیون تومان می‌شود.

مرتضوی همچنین به بحث کالا برگ الکترونیکی اشاره داشت و گفت: طرح کالا برگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی به صورت آزمایشی در استان هرمزگان در حال اجرا است.

وی خبر داد: در بحث کالا برگ ها هم قیمت پایه قیمت شهریور ۱۴۰۰ است و انتظار پیگیری و کمک به اجرای این سیاست از سوی استانداران داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرد تمام اختیارات لازم برای اشتغالزایی را در اختیار استانداران قرار خواهد داد تا در اتخاذ تصمیم های لازم برای تحقق این وعده رئیس جمهوری تسهیل شود.

کد خبر: 57337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =