جشنواره انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر تأمین‌ جتماعی برگزار می‌شود

محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از برگزاری جشنواره انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر این سازمان خبرداد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، تقیانی با اعلام این خبر گفت: تأمین‌اجتماعی در راستای توسعه تعامل با شرکای اجتماعی و تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان خوش‌حساب و به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در سال "تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" با برگزاری این جشنواره در سطوح ملی و استانی با مشارکت مؤثر رؤسا و فعالان تشکل‌های صنفی کارفرمایی، زمینه تقویت و تحقق هر چه بیشتر اصل سه‌جانبه‌گرایی را فراهم می‌کند.

او افزود: جشنواره انتخاب کارآفرینان وکارفرمایان برتر تأمین‌اجتماعی با هدف تقویت و توسعه تعامل اثربخش با جامعه کارفرمایی، افزایش رضایتمندی تشکل‌ها و ‌گروه‌های کارفرمایی و کارآفرینی و ایجاد همدلی و جلب اعتماد کارفرمایان و کارآفرینان به عملکرد تأمین‌اجتماعی در دو سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

تقیانی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مکرر مدیرعامل سازمان مبنی بر افزایش تعامل با شرکای اجتماعی، بر اساس دستورالعمل ارسالی، تمامی ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور مکلفند با تشکیل کمیته ارزیابی متشکل از مسئولان واحدهای مرتبط سازمانی و نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و ‌کشاورزی، اتاق تعاون، اتاق اصناف و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی نسبت به انتخاب کارفرمایان و کارآفرینان برتر اقدام کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی تأمین‌اجتماعی گفت: با توجه به شعار سال، با مشارکت نمایندگان تشکل‌های صنفی کارفرمایی در تعیین شاخص‌های انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر معیارهایی مانند نهادینه کردن تولید کالای ایرانی با هدف خودکفایی، تداوم فعالیت اقتصادی بنگاه‌ها و مقابله با تحریم‌های ظالمانه، استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در تولید کالا و خدمات و توجه به ارسال به‌موقع لیست و پرداخت حق بیمه و اعلام دستمزد واقعی مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین خوش‌حسابی و پرداخت به‌موقع اقساط، افزایش تعداد نیروی کار، استفاده بهینه از خدمات و سامانه‌های غیرحضوری، رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت محیط کار، توجه به شاخص‌های فرهنگی مانند برگزاری نماز جماعت، رعایت عفاف و حجاب، ارتقای سطح دانش و بینش کارگران و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ارزیابی و انتخاب کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی را از دیگر معیارهای مورد نظر دانست.

تقیانی اضافه کرد: با توجه به برگزاری این جشنواره در دو بخش ملی و استانی، با استفاده از تجربه برگزاری سال‌های گذشته تصمیم گرفته شد در ادارات‌کل تامین‌اجتماعی تیپ یک ۸ نفر، تیپ دو ۶ نفر و تیپ سه ۴ نفر به‌عنوان کارفرمای برتر استانی انتخاب و تقدیر شوند.

امور فرهنگی و اجتماعی تأمین‌اجتماعی ادامه داد: بر همین اساس در هریک از استان‌ها علاوه بر منتخبان سطح استانی؛ یک نفر کارآفرین و کارفرمای منتخب در سطح ملی نیز جهت شرکت در همایش ملی انتخاب و به دبیرخانه برگزاری جشنواره ملی مستقر در اداره‌کل امور فرهنگی و اجتماعی معرفی می‌گردد.

او در ادامه افزود: مراسم تجلیل از کارفرمایان منتخب سطح ملی در روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه مصادف با میلاد با برکت حضرت حجت‌بن‌الحسن‌العسکری(عج) در تهران برگزار می‌شود. همچنین ادارات‌کل تامین‌اجتماعی موظف شدند با دعوت از شرکای اجتماعی و با حضور مقامات محلی، این جشنواره را حداکثر تا پایان بهمن ماه در تمام استان‌ها برگزار نمایند.

تقیانی گفت: در جشنواره امسال با توجه به اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و با هدف تقدیر از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه بانوان کشور تصمیم گرفته شد در جمع منتخبان از وجود کارفرمایان و کارآفرینان این دو گروه نیز استفاده شود.

تقیانی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با اجرایی شدن برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های تأمین‌اجتماعی در حوزه کارفرمایان، کارآفرینان و تولیدکنندگان، علاوه بر فراگیر شدن تعاملات و تقویت اصل سه‌جانبه‌گرایی شاهد رفع چالش‌ها، مسائل و مشکلات بیمه‌ای جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفره کارفرمایان در سطح کشور باشیم.

سازمان تأمین‌اجتماعی با همکاری و مشارکت نمایندگان تشکل‌های صنفی بزرگ و قانونی‌ کارفرمایان و با برگزاری جشنواره ملی و استانی انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر سازمان تأمین‌اجتماعی، از ۳۳ کارآفرین و کارفرمای برترسطح ملی و ۲۰۴ کارآفرین و کارفرمای سطح استانی، تجلیل می‌کند.

جشنواره انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر تأمین‌ جتماعی برگزار می‌شود

کد خبر: 57349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =