دریافت پروانه از سازمان نظام روانشناسی الزامی است

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: مدیر فنی مراکز  بهزیستی باید پروانه سازمان نظام روانشناسی نیز داشته باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحاتمی بیان‌کرد: اگر کسی زیر نظر سازمانی مانند بهزیستی و با پروانه مرکز از همان سازمان و بدون اخذ پروانه از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور فعالیت ‌کند، از نظر قانونی اشکال دارد و قطعا نهادهای نظارتی و قوه قضاییه با آن برخورد خواهند کرد.

حاتمی افزود: مطابق با بند ۱ ماده ۳ قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور که مصوب مجلس شورای اسلامی است، این سازمان موظف است حدود صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران را تعیین کرده و در همین راستا به آنها شماره نظام روانشناسی و پروانه کار دهد.

او همچنین به تبصره ۳ ماده ۴ قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز اشاره و تاکید کرد: بر اساس این تبصره افراد برای اشتغال در حرفه روانشناسی و مشاوره باید عضو سازمان باشند و پروانه اشتغال دریافت کنند و بر اساس ماده ۵ قانون تشکیل این سازمان، مشاوران و روانشناسان برای هر نوع اشتغال درحرفه خود باید دارای پروانه از سازمان باشند، بنابراین حتی روانشناسی در حوزه کنکور و کارهای تبلیغاتی و... باید مجوز سازمان را داشته باشند.

منع قانونی فعالیت با پروانه سازمان بهزیستی

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: روانشناسان اصلا نمی‌توانند با پروانه سازمان بهزیستی کار کنند. مطابق با ماده۵۷ قانون برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی فقط می‌تواند پروانه مرکز به متقاضیان دهد که در این صورت هم مدیر فنی مرکز باید دارای پروانه از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور باشد. بنابراین روانشناسان برای فعالیت مشاوره و روانشناسی باید حتما پروانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را داشته باشند. از سوی دیگر نظارت تخصصی بر فعالیت مراکزی که پروانه از سازمان بهزیستی دارند هم بر عهده سازمان نظام روانشناسی است و ما از همین رو نظام جامع ارزیابی ونظارت را نیز ایجاد کرده‌ایم.

حاتمی در ادامه به تشریح جزئیات جدید صدور پروانه حرفه‌ای روانشناسی و مشاوره پرداخت و با اشاره به اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در این خصوص گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به درگاه ملی مجوزها متصل شده است و از این پس متقاضیان با مراجعه به این درگاه می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کرده و ظرف ۴۰ روز پروانه دریافت کنند. در واقع فارغ التحصیلان مدارک خود را آپلود می‌کنند، سازمان حدود صلاحیت حرفه‌ای آنان را از طریق هیات‌های تخصصی تعیین می‌کند. باید صلاحیت حرفه‌ای احراز شود و سپس تایید می‌شود که متقاضی می‌تواند به صورت برخط پروانه کار دریافت کنند. به همه متقاضیان مژده می‌دهم تاپایان سال جاری کسانی مدارک آنها کامل باشد پروانه کار خواهیم داد و این تحول بزرگی در عرصه روانشناسی و مشاوره می شود. این آرزویی بود که در حال تحقق آن هستیم، در شرایط جدید کار کمیسیون های سازمان زیاد می شود، نظارت پسینی هم بر عهده کمیسیون های تخصصی است.

کد خبر: 57584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =