هموارسازی بستر پیشگیری از اعتیاد با اجرای طرح «پازک»

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران‌ گفت: در یک کارگاه آموزشی سه روزه، طرح پیشگیری از اعتیاد (پازک) و نحوه تشکیل شناسنامه برای محلات و جامعه هدف طرح تشریح شد.  

منیره‌حاتمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه کارشناسان و تسهیلگران مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: در این دوره آموزشی که ۳۰ متخصص و کارشناس از مراکز مختلف حضور داشتند طرح «پازک» به عنوان یکی از طرح‌های اجتماع‌محور معاونت پیشگیری بهزیستی‌کشور به طور کامل تبیین شد.

او در معرفی سرفصل‌های این کارگاه گفت: آموزش عوامل محافظت‌کننده در اعتیاد و جلوگیری از بروز خشونت خانگی و عوامل خطرساز در اعتیاد در مورد فرد معتاد، همسر معتاد و کودکان در سطوح مختلف تحصیلی، شناسایی عوامل اقتصادی، اجتماعی، روانشناختی، جسمی در تداوم و یا پیشگیری از اعتیاد، نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد، شناخت و برداشت‌های نادرست در زمینه اعتیاد از عناوین مهم این دوره آموزشی بود.

حاتمی با تاکیدبر اینکه اجرای «پازک» در راستای توانمندسازی و افزایش آگاهی زنان دارای همسر معتاد و یا بهبودیافته است، افزود: این طرح آموزشی توسط مربیان آموزش‌دیده و تسهیلگر در محلات آسیب‌پذیر در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود. تلاش آنها بر این است که تمام فرآیندهای مداخله مانند تعیین‌مشکل، اولویت‌بندی، طراحی و اجرای مداخله، ارزیابی و اصلاح برای اجرای مراحل بعدی پیشگیری به درستی و دقت انجام شود.

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم که با برگزاری این طرح آموزشی در مناطق آسیب‌خیز، زمینه پیشگیری از اعتیاد برای اعضای پاک و سالم خانواده‌های دارای فرد معتاد فراهم شود.

هموارسازی بستر پیشگیری از اعتیاد با اجرای طرح «پازک»

کد خبر: 57781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =