آمار پاتوق‌های مصرف مواد مخدر را نمی‌دهیم

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: بعضی کشورها معتادان را از جلوی چشم جمع می‌کنند اما برخلاف اینها عده دیگری از کشورها معتاد را جلوی چشمانشان نگه می‌دارند تا راه‌حلی برای رفع این مشکل پیدا کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد اقطار اضافه کرد: وقتی معتاد را جمع‌آوری کردیم ناخودآگاه پیشگیری از یادمان می‌رود. یادمان باشد اگر پاتوقی را جمع کردیم باز هم پاتوق دیگری ایجاد می‌شود و در این موقع ما «بروز» اعتیاد را به «شیوع» تبدیل کرده‌ایم.
اقطار درباره پراکنده شدن پاتوق‌ها با اجرای طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: پاتوق‌ها سریع جا به‌ جا می‌شوند لذا دیگر آمار پاتوق‌ها را به کسی نمی‌دهیم. ما پاتوق شوش را حل می‌کنیم اما می‌بینیم معتادان به پاتوق فلان بزرگراه و اتوبان و پل می‌روند. ما مدتی اسامی پاتوق‌ها را به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌کردیم اما دیدیم می‌روند و پاتوق را می‌سوزانند و جمع می‌کنند.
او ادامه داد: معتاد تمام نمی‌شود وقتی از خانه بیرون انداخته می‌شود. قبل از اینکه ماده شانزدهی شود، وارد پاتوق شده و اگر پاتوق را حذف کنیم، مجبوریم مراکز ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ را افزایش دهیم.
معاون درمان اعتیاد بهزیستی گفت: زمانی معتادان به صورت اختیاری به مراکز ما هجوم می‌آوردند و تحت برنامه درمان قرار می‌گرفتند اما از وقتی آنها را در مراکز ماده ۱۶ جمع کردیم حتی دیگر به تیم‌های ما هم اعتماد نمی‌کنند و می‌ترسند آنها را زندانی و یا تحویل مراکز ماده ۱۶ بدهیم.
اقطار اضافه کرد: مدتی هست با رایزنی با وزارت کشور و سایر ارگان‌های مرتبط، جلوی این را گرفتیم و خواستار باقی‌ماندن این فرایند شدیم و در لایحه‌ای نیز این امر بیان شد.
او ادامه داد: قرار شد مدام طرح‌های ضربتی اجرا شوند چون این پاتوق‌ها برای من بهزیستی هست. باید توجه کنیم این افراد آسیبی به جامعه نمی‌زنند و مصرفش در منطقه‌ای خاص (پاتوق) هست و ایمنی مصرفش هم با من بهزیستی هست.
اقطار تاکید کرد: باید بپذیریم اینها با معتادانی که جا و مکان ندارند و گوشه خیابان مصرف می‌کنند، فرق دارند که این استدلال را نیز مسئولان قبول کردند.
کد خبر: 57823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =