راه‌اندازی واحد مدیریت نوآوری و دانش بنیان در هلدینگ انرژی

سرپرست شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین در جریان بازدید از تعمیرات اساسی واحد ۵ نیروگاه خلیج فارس، از راه‌اندازی واحد مدیریت نوآوری و دانش بنیان هلدینگ انرژی خبرداد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین (تدکو)؛ ابوالقاسم احمدی مهر، سرپرست شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه زمانی تهیه و استفاده از قطعات نیروگاهی مخصوصا قطعات با تکنولوژی‌های پیچیده، از معضلات مالکین نیروگاه‌ها بود، گفت: حالا اما با اعتماد و تکیه بر توان مهندسین ایرانی نه تنها تامین قطعات جزو معضلات نیست بلکه اقدامات انجام شده در این بخش، نتایج متعددی همچون جلوگیری از خروج ارز، ایجاد اشتغال پایدار، خدمات پشتیبانی در دسترس و کالای ارزان‌تر را در پی داشته است.

وی افزود: پس از رویکرد مدیریتی در هلدینگ انرژی شستا طی ۶ ماه گذشته، تمامی درخواست‌های نیروگاه‌های تحت پوشش این هلدینگ به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر امکان ساخت داخل در کشور وجود داشته باشد به هیچ عنوان مجوز خرید خارجی صادر نمی‌شود.

سرپرست شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین ادامه داد: در همین راستا و با توجه به اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، به موازات تشکیل معاونت نوآوری و دانش بنیان در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، مدیریت نوآوری و دانش بنیان هلدینگ انرژی نیز راه‌اندازی شد تا بتوان با دقت عمل بالاتری قطعات مورد نیاز نیروگاه هایمان را تأمین کنیم.

احمدی مهر همچنین با تاکید بر اهمیت تعمیرات اساسی واحد۵ نیروگاه خلیج فارس برای تأمین برق پایدار مردم استان هرمزگان در پیک تابستان ۱۴۰۲، گفت: یکی از دستاوردهای مهم نیروگاه خلیج فارس در تعمیرات اساسی پیش رو تأمین قطعات به نرخ سال ۹۷ است که این موضوع کمک بسیار خوبی در تأمین مالی سایر فعالیت های نیروگاه را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باید طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دامنۀ کار، میزان استهلاک نیروگاه و همچنین تأثیر احتمالی‌ آن ارزیابی شود تا بتوان در کمترین زمان ممکن تعمیرات اساسی این نیروگاه انجام شود.

در پایان این بازدید، طی جلسه‌ای با حضور سرپرست هلدینگ انرژی و تیم فنی، تصمیم‌گیری‌های لازم جهت انجام به موقع تعمیرات اساسی واحد ۵ نیروگاه خلیج فارس برای کسب آمادگی لازم در پیک تابستان ۱۴۰۲ اتخاذ شد.

کد خبر: 57985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =