ارائه طرح‌های توجیهی تعاونی‌ها برای بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۸

رئیس کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری گفت: تشکل ها و تعاونی ها با ارائه طرح های توجیهی در سطح ملی، استانی و شهرستانی برای بهره مندی از تسهیلات کم بهره با اقساط بلندمدت در قالب تبصره ۱۸ و ۱۶ برای اشتغالزایی اقدام کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بیست و دومین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری با حضور نماینده صندوق صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

عبدالله بهرامی رئیس کمیسیون صنایع دستی، فرش و گردشگری اتاق تعاون ایران اضافه کرد: تسهیلاتی که در قالب تبصره ۱۸و ۱۶ عنوان شده، سهم تعاون است و بیشترین تشکل هایی که می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند تعاونیهای فرش و صنایع دستی هستند. وی ادامه داد: اتحادیه تعاونی فرش و صنایع دستی، با ارائه طرح های توجیهی در سطح ملی و استانی برای اخذ این منابع از طریق ادارات کل تعاون پیگیری کنند.

بهرامی افزود: در نشست امروز مباحثی در خصوص مسکن عنوان شد که با توجه به تفاهم‌نامه اتاق تعاون ایران با وزارت راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن کارگری، فراخوانی برای استفاده قالیبافان و فعالان حوزه صنایع دستی اعلام شده که متقاضیان این حوزه بتوانند با مراجعه به سامانه اتحادیه سراسری فرش دستباف ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف ایران تفاهم نامه ای با بانک توسعه تعاون درباره اعطای تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان برای خریداران فرش دستباف از تعاونی با نرخ مصوب بانک مرکزی در راستای حمایت از بازار داخلی و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تحریک بازار منعقد کرده است.

در این نشست وقفچی رئیس سابق فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی و نماینده صندوق صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اولویت تعاونی‌ها بیان کرد: با توجه به مراکز و بناهای تاریخی تحت اختیار، این وزارتخانه که قابلیت واگذاری دارند، تشکل‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند در راستای مباحث آموزشی، فرهنگی درخواست خود برای اجاره یا تملک به سازمان‌های میراث فرهنگی ارائه کنند.

بیست و دومین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری با هدف ارائه گزارش عملکرد کمیسیون در بخش های صنایع دستی، فرش و گردشگری در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کمیسیون در سال ۱۴۰۲، بحث و بررسی در خصوص بهره‌مندی از هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ و ۱۶ برای اشتغالزایی در استان‌ها و بررسی و ارائه گزارش اقدامات استان‌ها در مورد برگزاری یا مشارکت در تامین، انتقال و توزیع کالاهای مورد نیاز در نمایشگاه های عیدانه امروز با حضور برخی از اعضا و پوشش ویدئو کنفرانس در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

در تبصره ۱۸ بودجه با هدف اجرای برنامه های اشتغال مولد و پایدار و با تاکید بر ایجاد بستر اشتغال برای جوانان و زنان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی و اشتغال حمایتی تسهیلاتی پیش‌بینی و به دولت اجازه داده شده تا از این منابع و تسهیلات به منظور تحقق برنامه های اشتغال در بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی استفاده کند.

همچنین در تبصره ۱۶ لایحه بودجه که به تسهیلات تکلیفی اشاره دارد نیز منابع و تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

کد خبر: 57986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =