استقبال خوب مردم از طرح «والد آگاه - فرزند ایمن»

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد والدآگاه - فرزند ایمن با استقبال مردم مواجه شده است.  

فرهاد اقطار در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به آغاز طرح والد آگاه - فرزند ایمن در ماه جاری گفت: با توجه به نزدیکی تعطیلات عید تصمیم گرفتیم که از فرصت پیش رو برای آغاز اجرای این طرح استفاده کنیم. عید زمینه گذران بیشتر ساعات روز را برای والدین در کنار فرزندان فراهم می‌کند و اجرای این طرح به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که آموخته‌های خود را در فضایی صمیمی به فرزندان خود منتقل کنند.

اقطار گفت: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در سازمان بهزیستی در سراسر کشور، آموزش و انتقال مهارت‌ها در معابر عمومی و پارک‌ها آغاز شده و استقبال بالایی از این طرح شده است.

این مقام مسئول با اشاره به نتایج مطالعات ملی و بین‌المللی درباره تاثیر بالای والدین بر فرزندان گفت: زمانی که به والدین آموزش‌هایی داده می‌شود آنها بهتر و آسان‌تر می‌توانند آموخته‌های خود را به فرزندان منتقل کنند و اثرگذاری آنها نیز بیشتر است.

او با اشاره به برگزاری کارگاه‌های پیشین درباره «گل و حشیش» در سازمان بهزیستی بر لزوم تغییر رویکردها در این حوزه تاکید کرد و افزود: سرفصل آن کارگاه‌ها بر بازگویی خطرات و پیامدهای این مواد تدوین شده بود اما در طرح «والد آگاه - کودک ایمن» تاکید بر آموزش مهارت‌ها به خانوده‌ها و استفاده از آنها به عنوان پل ارتباطی قوی و اثربخش در تعامل با فرزندانشان است.

اقطار گفت: به منظور پیاده‌سازی این رویکرد جدید، پوسترهایی براساس آخرین منابع اطلاعاتی جهانی و داخلی در حوزه مواد مخدر و اعتیادآور طراحی و موشن‌گرافی‌هایی نیز در سایت سازمان بهزیستی کشور بارگذاری شده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در مراحل بعدی اجرای این طرح نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای داوطلبان و ادارات متقاضی نیز پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر ارجحیت پیشگیری بر درمان گفت: درمان همیشه سخت و هزینه‌زاست و چون اجرای طرح موردنظر بر پیشگیری تاکید دارد امید اثربخشی آن بیشتر است.

کد خبر: 58065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =