به گزارش آتیهآنلاین، پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و گمانهزنیهایی مبنی بر کاهش تحریمها و فشارهای ظالمانه این کشور بر ایران، اخباری درباره افزایش سرمایهگذاری در کشور و حضور برندهای معتبر در بازار کشور به گوش میرسد. یکی از این برندها فولکس واگن به عنوان یکی بزرگترین خودروسازان دنیاست.
امیر حسین علیزاده، یکی از مدیران خودرویی و نماینده مورد تایید فولکس واگن و تویوتا در ایران درباره تاثیر حضور خودروسازان خارجی در بازار خودرو ایران به آتیهآنلاین گفت: در مورد ورود خودروسازان خارجی به کشور باید گفت که بازار خودرویی ایران بازار بکری برای خودروسازان است به ویژه در این دنیای رقابتی که در حوزه خودرویی به لحاظ افزایش سهم بازار وجود دارد.
وی افزود: فولکس واگن یک برند قدیمی و یکی از غولهای خودروسازی در دنیا محسوب میشود. نام آن تداعی کننده «بیتل» به عنوان یکی از خودروهای ماندگار جهان به لحاظ تولید و فروش بوده که رکوردی تاریخی را به نام خود ثبت کرده است.
علیزاده ادامه داد: فولکس واگن امروز صاحب برند هایی همچون بنتلی. لامورگینی، آئودی. بوگاتی و اسکانیا است که به عنوان جواهرات صنعت خودروسازی به لحاظ قدرت، کیفیت و تکنولوژی شناخته میشود اما در مورد حضور فولکس واگن در ایران باید دید اوضاع این شرکت و کمپانی در دنیا چگونه است و در چه شرایطی پا به بازار ایران خواهد گذاشت.
این کارشناس خودرویی با بیان اینکه فولکس واگن باید درک کند که بازار در ایران در حال تغییر است، اظهار کرد: در چنین شرایطی رقبای ژاپنی، کرهای و فرانسوی بیکار نخواهند نشست و با توجه به بازار بکر موجود در ایران به سرعت در پی افزایش سهم خود خواهند بود. از سوی دیگر زمزمههای ساخت کارخانه در ترکیه جهت ورود به بازارهای خاورمیانه توسط فولکس واگن نیز به گوش میرسد که مسلما برنامه فولکس واگن را در جهت ورود به بازارهای ایران تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی اعلام کرد: وجود استاندارها بالا فولکس واگن در زمینه خدمات پس از فروش، فروش و بازاریابی می تواند دریچهای جدید را به روی استانداردهای خودرویی در کشور باز میکند و میتواند در بازار ایران تاثیر بسزایی داشته باشد.
نظر شما