بورس همچنان بر مدار نزول

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «پانزدهم اسفند» با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز هفته جاری، شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۲۷۶ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۷۸۵ هزار واحد افت کرد. این درحالیست که شاخص کل با معیار هم‌وزن با ۷۱۱ واحد افزایش تا رقم ۵۳۸ هزار و ۲۷۵ واحد صعود کرد. در این بازار ۵۱۰ هزار معامله به ارزش ۷۱ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین روز جاری نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. از سویی شاخص فرابورس نیز با کاهشی ۶۱ واحدی در رقم ۲۲ هزار و ۷۲۲ واحد ایستاد. در این بازار ۲۶۷ هزار معامله به ارزش ۱۹۶۲ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای بیمه پاسارگاد و پویا زرکان آق‌دره نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۰۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت را ثبت کرده‌اند.

از سویی امروز بازار کار خودش را در منفی‌ها شروع کرد و ارزش معاملات با شیب خوبی در حال رشد بود، اما هرچه قیمت‌ها به سمت صفر تابلو و مثبت ها رفت، شیب رشد ارزش معاملات هم کمتر شد. این نکته نشان دهنده این موضوع است که فعلا خریداران میل به خرید در منفی‌ها دارند و مثبت‌ها توسط معامله گران کوتاه مدتی عرضه می‌شود. به همین دلیل بسیاری از سهم‌های بزرگ بازار امروز منفی به کار خود پایان دادند.

در نهایت نیز از آنجایی که چهارشنبه بازار سهام تعطیل است، فردا آخرین روز کاری به شمار می‌آید و به احتمال زیاد حجم معاملات با کاهش روبرو خواهد شد، این درحالیست که دلار هم در بازار آزاد به یک کانال دیگر پایین‌تر آمده و بین ۵۰ الی ۵۱ هزار تومان در حال معامله است.

کد خبر: 58297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =