پیگیر تشکیل اداره جوانی جمعیت هستیم

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیشنهاد تشکیل اداره جوانی جمعیت به عنوان زیرمجموعه‌ای از معاونت درمان سازمان در دست پیگیری است.

شکیبا محبی‌تبار در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص تکالیف و برنامه‌های حوزه مشاوره و زنان سازمان مطابق با قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اضافه کرد: به موازی پیشنهاد تشکیل اداره جوانی جمعیت، طرح تشکیلاتی آن به این معاونت ارائه شد.

او در مرور دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: در گام اول قرارگاه جمعیت در سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور معاونان مدیرعامل و برخی مدیران ستادی سازمان تشکیل شد.

محبی‌تبار با اشاره به شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور کارشناسان متخصص ستاد مرکزی گفت: در گام دوم تشکیل کمیته‌های تخصصی بیمه‌ای و درمانی در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان‌ها و معرفی گزینه‌های منتخب مشاور امور بانوان در تمام استان‌ها محقق شد.

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه کارگروه پژوهشی زنان با رویکرد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با همکاری مؤسسه عالی پژوهش سازمان نیز ایجاد شده است.

او با تأکید بر انجام محاسبه بودجه‌های پیشنهادی لازم سال ۱۴۰۲ برای اجرای وظایف قانون جوانی جمعیت برای مادران تحت‌پوشش بیمه تأمین اجتماعی، افزود: ارسال آن اسناد محاسباتی بودجه‌ای به سازمان برنامه و بودجه و ستاد ملی جمعیت جهت گنجاندن در مصوبه‌های ستاد ملی جمعیت نیز در دست پیگیری است.

کد خبر: 58494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =