امکانات جدید تبلت‌های ویژه بریل رونمایی می‌شوند

مسئول روابط عمومی انجمن نابنیایان ایران گفت: زمینه دسترسی به امکانات جدید تبلت‌های ویژه بریل همزمان با شروع ماه رمضان برای جامعه نابینایان فراهم می شود.

امیر سرمدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: طراح و تولیدکننده تبلت‌های ویژه بریل، هرساله با ارائه به‌روزرسانی‌هایی، امکانات تازه‌ای را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. امسال نیز در آستانه سال نو خورشیدی و تقارن آن با ماه رمضان، بروزرسانی‌های جالب توجهی را در این دستگاه کاربردی ویژه نابینایان عرضه کرده است.

او با اشاره به اینکه «گنجینه نقاط معنوی» با همکاری یکی از کاربران تبلت هوشمند بریل در اختیار جامعه نابینایان قرار گرفته است، ادامه داد: این گنجینه نام یکی از امکانات تازه‌ دستگاه هوشمند شامل متن بریل تعدادی از ادعیه و زیارات معروف است که در قالب دو پوشه به شکل مجزا و بدون ترجمه برای مطالعه در محیط تبلت هوشمند بریل قرار گرفته است.

سرمدی افزود: کاربران به فهرست این ادعیه و زیارات نیز دسترسی دارند و به راحتی و با سرعت می‌توانند در مواقع لزوم، هریک از آنها را اجرا و بازخوانی کنند. این امکان به زودی و در ایام ماه رمضان در اختیار کاربران تبلت هوشمند همراه ویژه نابینایان قرار خواهدگرفت تا این افراد بتوانند از برکات ادعیه و زیارات در این ماه بهره‌مند شوند.

مسئول روابط‌عمومی انجمن نابینایان ایران تاکیدکرد: به‌روزرسانی‌های تبلت هوشمند همراه به این مورد محدود نمی‌شود و طراحان این محصول دانش‌بنیان، قابلیت‌های تازه‌ای را نیز در راستای تسهیل مطالعه کتب و سایر متون فراهم آورده‌اند.

او اعلام کرد که ارائه یک برنامه کتاب‌خوان با قابلیت پشتیبانی از پسوندهای ایپاب(Epub) و اچ‌تی‌ام‌ال (HTML) از جمله این امکانات جدید است. همچنین امکانات تازه‌ای هم جهت ارتقا کیفیت اتصال دستگاه به شبکه‌های وایفای و لَن فراهم شده است.

سرمدی گفت: برجسته‌نگار هوشمند همراه، هفت‌سال پیش با همت جمعی از نخبگان ایرانی تولید شده و در حال حاضر این نخبگان با مطالعه نیازهای جامعه کاربران نابینا، هر ساله امکانات تازه‌ای را به فراخور نیاز این جامعه به این دستیار دیجیتالی اضافه می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، برجسته‌نگار هوشمند همراه محصول تولیدی شرکت دانش‌بنیان پکتوس با داشتن خروجی‌های بریل و صوتی بهترین وسیله کمکی توانبخشی برای نابینایان فارسی زبان, تنها دستیار دیجیتالی شخصی ( Personal Digital Assistant) بریل تولید شده در ایران بوده و از مزایای عمده آن نسبت به نمونه‌های خارجی، پشتیبانی کامل از زبان فارسی، پشتیبانی فنی در داخل کشور، شناسایی خودکار توسط سیستم عامل، قابلیت تنظیم میزان برجستگی نقاط بریل و قیمت ارزان‌تر از محصولات خارجی را می‌توان نام برد.

کد خبر: 58687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =