احیای یک هزار تعاونی تولیدی راکد

دولت سیزدهم در نهضت ملی احیا و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکلات و اعطای تسهیلات به بخش تعاونی ها را برای یک هزار تعاونی در نظر گرفته تا با حمایت از این بخش، تعاونی های راکد به چرخه تولید بازگردند

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه ایران، اهتمام به تامین زیرساخت ها و بستر اشتغالزایی یکی از مهم ترین رویکردهای دولت سیزدهم بود که مورد اهتمام قرار گرفت و با رفع مشکلات بخش تعاون و احیای تعاونی های غیرفعال و راکد نیز امروز شاهد اشتغال جوانان و نخبگان هستیم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ساماندهی به شناسایی تعاونی های مشکل دار پرداخته است و با اعمال سیاست های تشویقی، زمینه بهره برداری از طرح های تعاونی را در کشور فراهم کرده است. سال گذشته در ۲۵ اسفندماه، ۸۸۸ طرح تعاونی در بخش های تولیدی، خدمات، توزیعی و مسکن به طور همزمان و به صورت ویدیوکنفرانسی به بهره برداری رسید. طبق اعلام معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با افتتاح این طرح ها برای ۱۶ هزار و ۲۶۴ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود که ۵۷۲ طرح (معادل ۶۴ درصد) در حوزه تولید، ۲۶۴ طرح در بخش های خدمات و سایر توزیعی (معادل ۳۰ درصد) و ۵۲ طرح در حوزه مسکن (معادل ۶ درصد) است. «مهدی مسکنی» اعلام کرد که درمجموع طرح های افتتاحی حدود ۵۰۳۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است که از این مبلغ، حدود ۲۰۱۴ میلیارد تومان (معادل ۴۰ درصد کل) در طرح های تعاونی های تولیدی، ۱۶۳۹ میلیارد تومان (۳۳ درصد) در طرح های خدماتی و سایر توزیعی و ۱۳۷۸ میلیارد تومان در طرح های مسکن (معادل ۲۷ درصد) سرمایه گذاری شده است.

طبق آخرین گزارش معاونت بخش تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دی ماه سال ۱۴۰۱، بر اساس گزارش هایی که از ۳۰ استان دریافت شده است تا کنون ۵۴۳ تعاونی غیرفعال شناسایی شده که قابلیت احیا دارد. در همین راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهمنامه ای با دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور امضا کرد تا در طرح نهضت احیا و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال، واحدهای تعاونی تولیدی احیا شوند. تعدادی از واحدهای تولیدی تعاونی که شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه داشته اند به بانک قرض الحسنه رسالت معرفی شده اند.

اختصاص خط اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی به بخش تعاون
اختصاص خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در سال گذشته بود که در این راستا بیش از هزار تعاونی در حال تکمیل مدارک و پیگیری دریافت تسهیلات هستند. برای امسال نیز طبق تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانک توسعه تعاون، ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۲ به طرح های تعاونی مستقر در روستاها تخصیص پیدا خواهد کرد.

کد خبر: 58766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =