مجلس به مطالبات سازمان تامین اجتماعی ورود کند

مجلس باید به موضوع مطالبات سازمان از دولت ورود کرده و الزامی را ایجاد کند تا طی چند مرحله در سنوات مختلف بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

به گزارش آتیه آنلاین، گفته می شود بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بر مبنای ارزش واقعی به روایتی به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. گرچه بخشی از این بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی حتی به قبل از سال ۱۳۸۹ هم برمی‌گردد، ‌ اما بخش در خور توجهی از بدهی‌های دولت مربوط به سال‌های اخیر است. در قانون بودجه ۹۹، دولت موظف به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی شده است ولی تا امروز که بیش از 10 ماه از سال گذشته، تنها ۳۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت کرده است. از سویی دیگر مجلس در تکاپوی است تا طرحی را تصویب و اجرایی کند که برنامه مشخصی برای آینده آن وجود ندارد.

در همین راستا، جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه قطعا طرح بازنشستگی پیش از موعد بار مالی بر سازمان تامین اجتماعی خواهد داشت، گفت: بسیاری از افراد تمایل دارند تا با ۲۵ سال خدمت و با حقوق ۲۵ روز، بازنشسته شوند ولی باید در نظر بگیریم که این وضعیت بار مالی بر سازمان تامین اجتماعی تحمیل می‌کند. در شرایط اقتصادی فعلی این طرح یا تصمیم برای سازمان تامین اجتماعی مناسب نیست. آیا به جبران روزهای باقیمانده و به جبران هزینه‌ها برنامه و منبعی برای منابع و مصارف سازمان وجود دارد؟ برنامه‌ریزان این طرح به این موارد نیز فکر کرده‌اند؟

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس ادامه داد: در کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و نحوه پرداخت این بدهی‌ها به سازمان بحث‌های زیادی صورت گرفته است. میزان بدهی دولت به سازمان رقم قابل توجهی حدود ۳۱۰ هزار میلیارد تومان است. زمانی که دولت از بازپرداخت این بدهی سر باز می‌زند طبیعی است که برای سازمان تامین اجتماعی که منبع درآمدش از حق بیمه‌های دریافتی است و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند؛ این موضوع خوب نیست.

جلال رشیدی کوچی تصریح کرد: مجلس باید به موضوع مطالبات سازمان از دولت ورود کرده و الزامی را برای دولت ایجاد کند تا طی چند مرحله در سنوات مختلف بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند زیرا این سازمان با ۶۰ درصد جامعه در ارتباط است و به نحوی حقوق ۶۰ درصد مردم این کشور را پرداخت میکند؛ چنانچه نگاه دقیق و اصولی به حل این مشکل نشود، قطعا پاشنه آشیل خواهد شد و اقدامات موثر دیگر این سازمان نیز برای مخاطبانش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مصاحبه: صفورا طالب زاده

کد خبر: 5878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =