بورس تهران در قله تاریخی

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «پانزدهم فروردین» با افزایش بیش از ۲۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری جاری، شاخص کل بورس بعد از حدود ۳۱ ماه سقف تاریخی خود در محدوده دو میلیون و ۱۰۳ هزار واحدی را شکست. بر این اساس امروز شاخص کل بورس توانست با ۲۹ هزار و ۱۵۹ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۱۹ هزار واحد صعود کند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷.۰۲۰ واحد صعود کرد و با ۱.۱۱ درصد رشد نسبت به روز گذشته رقم ۶۳۷ هزار و ۷۴۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۱۷ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز با ۲۸۵ واحد افزایش تا رقم ۲۵ هزار و ۸۶۴ واحد صعود کرد. در این بازار ۵۷۵ هزار معامله انجام شد که ۵۹۷ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۸۱ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۳۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی با عبور شاخص کل از سقف تاریخی خود شاهد افزایش عرضه‌ها بیشتر بودیم که دور از انتظار هم نبود ولی این عرضه ها بی‌خریدار هم نبودند و خریداران چند باری سهم‌ها رو تا مثبت ها هم بالا آوردند و در نهایت اکثر بزرگان حوالی صفر تابلو به کار خود پایان دادند.

این دست به دست شدن این جای بازار سهام لازم بوده و درحالیکه شاخص کل بورس به سقف تاریخی خود رسیده، برخی سهام‌داران شروع به فروش کرده اند، با این حال وجود خریدار ناشی از افزایش حجم معاملات نشان دهنده ادامه دار بودن روند صعودی بورس در کوتاه مدت است.

کد خبر: 58803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =