امسال طرح «کار با مرتکب خشونت» فراگیرتر اجرا می‌شود

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کار با مرتکب خشونت با محوریت خشونت‌های خانگی در صورت تأمین اعتبار در ۱۰ استان دیگر در سال جاری اجرا می شود.  

محمدرضا حیدرهایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح پایلوت «کار با مرتکب خشونت» در دو سال گذشته بیان‌کرد: این طرح سال گذشته نیز با تمرکز بر خشونت‌های خانگی در استان‌های گیلان، کردستان، فارس، بوشهر و اردبیل با هدف حفظ کرامت زنان به صورت آزمایشی اجرایی شد و ۸۲۰ نفر از مرتکبان خشونت با انتقال به مراکز سازمان، خدمات مشاوره و درمانی دریافت کردند.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم تداوم اجرای این طرح در سال جاری افزود: اگر اعتبارات کافی در موضوع خشونت‌های خانگی تعیین و تخصیص شود قصد داریم در سال جاری در ۱۰ استان دیگر نیز این طرح را انجام دهیم.
حیدرهایی در پاسخ به این پرسش که «برای اطمینان‌خاطر زن خشونت‌دیده چه خدماتی خاصی از سوی سازمان بهزیستی ارائه می‌شود؟»، ادامه داد: معتقدیم جای زنی که خشونت‌دیده در منزل است و به جای خروج او از محل اقامتش، باید فرد آزارگر و خشونت‌گر از منزل خارج شود بنابراین بازپروری، نگهداری، پیگیری حقوقی و درمانی در این طرح پیش‌بینی شده است.
او افزود: پس از دریافت حکم قضایی و احضار فرد مرتکب خشونت، در یکی از مراکز بهزیستی، زمینه و امکان ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره در نظر گرفته شده است.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد تأمین امنیت زنان دارای همسر با اختلال روانی تاکید کرد: زنی که همسرش دارای اختلال روانی و یا معتاد است و یا به هر دلیل دیگری سابقه ضرب و شتم دارد که در صورت ماندن در خانه بیم جان او می‌رود می‌تواند مهمان خانه امن شود.
حیدرهایی در توضیح شیوه و فرایند مقیم‌شدن زنان در خانه امن گفت: زنان ابتدا باید با ۱۲۳ یا اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند، گروه سیار ۱۲۳ با همراهی نیروی انتظامی و هماهنگی ضابط قضایی به خانه تماس‌گیرنده مراجعه و مددکار شرایط را بررسی می‌کند و در صورت تأیید خشونت، زن به همراه فرزندانش به مراکز مداخله در بحران منتقل می‌شود. گاهی نیز این زنان توسط نیروی انتظامی به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.
کد خبر: 58836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =