ادامه روزهای تاریخی بورس

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «بیستم فروردین» با افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری جاری، شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۲۵۸ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۲۱۲ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۱ هزار و ۳۵۲ واحد افزایش یافت و در رقم ۶۸۷ هزار و ۸۹۷ واحد ایستاد.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۳ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای معدنی و صنعتی گلگهر و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس با ۴۲۸ واحد افزایش در رقم ۲۷ هزار و ۴۸۷ واحد ایستاد. در این بازار ۵۷۰ هزار معامله انجام شد که ۶۱۳ هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول و سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱.۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۴.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۱.۱۰۰ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۱۷ میلیارد تومانی را در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی این روزها روی تابلوهای نمادهای بورسی همه چیز به نفع بازار سهام هست، از ماندن ارزش معاملات حوالی ۱۵ هزار میلیارد تومان تا روند خروج ادامه‌دار پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورودشان به بازار سهام و حق تقدم، همه این موارد نشان می‌دهد بازار سهام فعلا جای نگرانی ندارد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که دو روز متوالی حقیقی‌ها تراز مثبت هزار میلیارد تومانی را در سهام و حق تقدم ثبت کرده‌اند.

کد خبر: 58880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =