ریزش ۲۲ هزار واحدی بورس

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «بیست و یکم فروردین» با کاهش بیش از ۲۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، درسومین روز معاملاتی در هفته جاری، بورس برخلاف روزهای پیشین، روندی نزولی داشت، به طوریکه شاخص کل بورس با ۲۲ هزار و ۳۳۲ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۹۰ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۳۲۲ واحد کاهش یافت و در رقم ۶۸۷ هزار و ۵۷۵ ایستاد.

در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۱۵۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال ارزش داشت. از سویی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

امروز همچنین شاخص فرابورس با ۶۵ واحد افزایش در رقم ۲۷ هزار و ۵۵۲ واحد ایستاد. در این بازار ۶۸۲ هزار معامله انجام شد که ۱۱۰۲ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پتروشیمی مارون و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشتر بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۳۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۷.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۱.۱۱۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی امروز بالاخره بعد از مدت‌ها شاهد اولین کندل منفی در شاخص کل بورس بودیم و با رنج‌های منفی که روی سهم‌ها کشیده شد، ارزش معاملات رشد خوبی کرد و از اینجا به بعد اگر انتظارها از بازار سهام ادامه روند صعودی بعد از وقفه‌ای کوتاه است، دیگه ارزش معاملات زیر ۱۵ هزار میلیارد تومان به نظر قابل قبول نیست.

کد خبر: 58903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =