مرکز آموزش توانبخشی گناوه ۴۰ کودک مبتلا به اتیسم را شناسایی کرد

مدیر و موسس مرکز آموزش توانبخشی اتیسم بذرهای ستاره‌ای گناوه گفت: این مرکز به مناسبت هفته بهزیستی در سال گذشته همزمان با دهه امامت و ولایت فعالیت خود را در گناوه آغاز کرده و تاکنون ۴۰ کودک مبتلا به اتیسم را در سنین مختلف شناسایی و تحت‌پوشش قرار داده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، زینب احمدی روز دوشنبه در حاشیه برنامه هفته آگاه‌سازی بیماری اتیسم به شهروندان اظهار کرد: این مرکز آموزشی تحت پوشش بهزیستی در زمینه ارزیابی، تشخیص و درمان اختلال‌های رشدی از بدو تولد فعالیت دارد.

او افزود: کاردرمانی، گفتاردرمانی، رفتاردرمانی، هنردرمانی، بازی‌درمانی، موسیقی‌درمانی، ماسه و آب‌درمانی و درمان‌های نوین از عمده فعالیت و خدمات ارائه شده به افراد تحت‌پوشش در این مرکز است.

مدیر و موسس مرکز آموزش توانبخشی اتیسم بذرهای ستاره‌ای گناوه تصریح کرد: باتوجه به غربال‌گری‌های انجام شده در سطح جهانی، اثبات شده که در هر خانواده بدون سابقه معلولیت و پیشینه خاص، امکان تولد فرزند مبتلا به اتیسم وجود دارد.

او ادامه داد: تمامی خانواده‌ها دارای کودک اتیسم تا قبل از تشخیص قطعی، کوچک‌ترین احتمالی را برای بیماری فرزندانشان نمی‌دانند و بیشتر آنها به دلیل نبود پیشنیه معلولیت در خانواده به ذهنشان خطور نمی‌کند که امکان داشته باشد فرزندانشان روزی دچار این بیماری شود.

احمدی افزود: متاسفانه آگاهی نداشتن خانواده‌ها از این مسائل باعث می‌شود که نشانه‌های ابتلا به این بیماری را در فرزندان خود جدی نگیرند و با اعتماد به حرف اطرافیان بدون هیچگونه اقدامی، زمان طلایی درمان کودک خود را از دست دهند.

مدیر و موسس مرکز آموزش توانبخشی اتیسم بذرهای ستاره‌ای گناوه ادامه داد: علت تاخیر در حرف‌زدن یکی از نشانه های ابتلاشدن کودکان به اتیسم بوده که خانواده‌ها به طور معمول در صورت مواجه‌شدن با آن به هیچ وجه هشدارها را جدی نمی‌گیرند.

او بیان کرد: تخم کبوتر بخور، بعد حرف می‌زند، دکترها حرف الکی میزنن، ول کن و خود باباش همینطور بوده، نمونه‌ای از نصحیت‌های اطرافیان در خانواده‌ها است که به آنها گوش می‌گیرند و کودکان خود را حتی برای ارزیابی اولیه و مشورت نزد متخصصان نمی‌برند.

احمدی گفت: باتوجه به اینکه علت این بیماری هنوز در هیچ جای جهان شناخته نشده و تحقیقات پزشکی هنوز دلیلی برای اثبات ژنتیکی بودن آن پیدا نکرده است، هیچ خانواده‌ای تا بعد از تولد فرزندشان نمی توانند تشخیص این بیماری را دهند.

کد خبر: 58968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =