قبض آب و برق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی رایگان است

وزیر نیرو با اشاره به آئین‌نامه تعرفه‌های آب و برق سال ۱۴۰۲ گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف، هزینه‌های آب و برق‌شان به صورت کاملاً رایگان محاسبه خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه بیوگاز واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه جنوب تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آئین‌نامه تقریباً همان آئین‌نامه سال ۱۴۰۱ است، منتها با یک تفاوت اساسی و آن این که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت رعایت الگو هزینه‌های آب و برقشان به صورت کاملاً رایگان محاسبه خواهد شد، اضافه کرد: این در سال گذشته در صورت رعایت الگوی کم‌مصرف بود که معادل ۵۰ درصد الگوی شرایط عادی است.

او تأکید کرد: همچنین طبق آئین‌نامه مکلف هستیم مصارف بالای الگو را به صورت غیریارانه‌ای و پلکانی محاسبه کنیم و این امر در آئین‌نامه امسال هم پیش‌بینی شده است که درباره جزئیات آن به‌زودی صحبت خواهیم کرد.

محرابیان با بیان این که این طرح‌ها متعدد و شامل نیروگاه‌های حرارتی، برق‌آبی و به ویژه تجدیدپذیر است، افزود: با توجه به پتانسیل‌های کشور، محدودیت منبع آبی و رعایت حقوق محیط زیست ضروری است در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر بیشتر تلاش کنیم و بتوانیم شاهد توسعه صنعت نیروگاهی در این بخش باشیم.

کد خبر: 59113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =