میزان ابتلای پسران به اوتیسم چهار برابر دختران است

کارشناس انجمن خیریه اوتیسم زنجان گفت: براساس آمارهای اعلام شده میزان ابتلا به اوتیسم در پسران چهار برابر دختران است که تاکنون علت اصلی بروز این اختلال مشخص نشده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، زهرا یزدان‌پناه افزود: اوتیسم یک نوع اختلال عصب رشدی به شمار می رود، به این معنی که بخش‌های مختلف مغز نمی‌تواند، ارتباط خوب و مؤثری با هم برقرار کند.

او با بیان اینکه فرد مبتلا به اوتیسم دنیا را به شکل دیگری می‌بیند، می‌شنود و احساس می‌کند اضافه کرد: فرد مبتلا به این بیماری نمی‌تواند با دنیای عادی انسان ها ارتباط برقرار کند و به همین خاطر دچار درخودماندگی، گوشه گیری و انزوا می‌شود.

این کارشناس با بیان اینکه بیماری اوتیسم طیف‌های مختلفی دارد گفت: علائم و نشانه‌های بیماری در افراد مختلف متفاوت بوده، ممکن است یک فرد اوتیسمی ارتباط چشمی برقرار و صحبت کند ولی فرد مبتلای دیگری حرف نزند یا ارتباط چشمی برقرار نکند.

یزدان پناه به برخی از علائم و نشانه‌های اولیه این بیماری اشاره کرد و افزود: عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در کلام و عدم لبخند اجتماعی از نشانه‌های شایع در بین این بیماران است.

این کارشناس با بیان اینکه غربالگری در خصوص بیماری اوتیسم در ایران وجود ندارد، گفت: بر این اساس نمی‌توان آمار درستی در خصوص این بیماری و تعداد مبتلایان اعلام کرد چرا که همانند کوه یخی است که فقط سر آن از آب بیرون است و انتهای آن مشخص نیست.

او افزود: طبق آمارهای جهانی اعلامی در سال‌های قبل به ازای هر ۶۳ مورد تولد زنده، یک، مورد مبتلا به اوتیسم گزارش می‌شد که این روند به یک نفر در ۵۰ تولد زنده افزایش یافته و در آماری که به تازگی اعلام شده از هر ۳۸ نفر یک فرد به اوتیسم مبتلا است.

کد خبر: 59342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =