بورس همچنان بر مدار مثبت

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «چهارم فروردین» با افزایش بیش از دو هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل با ۲.۳۶۱ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۳۲۶ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۷.۷۳۳ واحد صعود کرد و در رقم ۷۶۸ هزار و ۴۸۷ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۱۳۰ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال ارزش داشت. همچنین امروز نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز با ۱۴۸ واحد کاهش تا رقم ۲۹ هزار و ۵۹ واحد نزول کرد. معامله‌گران این بازار ۵۲۵ هزار معامله به ارزش ۲۳۸۹ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای پتروشیمی مارون و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱.۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۴.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۵۳ میلیارد تومان پول وارد بازار سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۴۷ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی به شرط عدم افت ارزش معاملات به نظر بازار سهام فعلا علاقه‌ای به اصلاح ندارد، در حالیکه امروز بازار پرعرضه کار خود را شروع کرده بود و شاخص کل منفی بود، ولی در نهایت شاخص کل مثبت شد و عرضه‌ها توسط خریداران پاسخ داده شد. همچنین حفظ تعادل در بزرگان به نظر فعلا اولویت اول بازارساز است و این فرصت خوبی برای سهم‌های کوچک و متوسط بازار برای جبران جاماندگی خود از بازار به شمار می‌رود.

کد خبر: 59356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =