رشد اقتصادی امروز به برکت حضور کارگران است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر امروز رشد اقتصادی مناسبی را تجربه می کنیم و استقلال اقتصادی را در کشور داریم و به تولیدات سنگین و فراسنگین در کشور رسیده ایم به برکت حضور کارگر است.

به گزارش آتیه آنلاین، مرتضوی امروز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در مراسم تجدید میثاق جامعه کارگری با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و شهدا اضافه کرد: جامعه کارگری ایران اسلامی، نمایندگان جامعه کارگری و خودمان کارگران و ملت سرافراز ایران امروز آمده اند تا بعد از قریب به ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با روح امام راحل میثاقی مجدد ببندند. به نمایندگی این ملت باید عرضه بدارم که ای امام ما همواره بر خط و مشی و اهداف شما استواری و بر عهدی که بستیم، پایبندیم.

وزیر کار ادامه داد: کارگران معتقدند که راه و هدف امام و مشعل فروزان او چراغ راهنمای آنها است. کارگران کشورمان در طول تاریخ انقلاب خوش درخشیدند، این بخش از جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش برگی را ایفا کرد و پس از آن در دوران دفاع مقدس، کارگران در میدان نبرد در پرتو تعالیم الهی و با بهره گیری از مکتب آرمانی نبی مکرم اسلام جهاد فی سبیل الله را انجام دادند. در این و آن جامعه کارگری ۱۴ هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردند. ۱۴ هزار کارگر شهید شدند تا ملت سرافراز ایران موفق بمانند.

او در ادامه اضافه کرد : اگر امروز محصولات ایرانی را بر سفره مردم می‌بینیم، حاصل دسترنج جامعه کارگری است.

مرتضوی با اشاره به شعار سال درباره مهار تورم و رشد تولید افزود : همت دولت برآن است تا به فضل الهی بر تورمی که بخش قابل توجه آن انتظاری و القایی است فائق آید. دولت عزم خود را برای مدیریت بازار جزم کرده است.

وزیر تعاون بیان کرد: امروز در حوزه سیاست خارجی، دولت گام‌های بلندی برداشته است. به رغم تمام فشارهای استکبار جهانی بر کارشناسان آزانس بین المللی انرژی اتمی، حقانیت جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قوانین بین الملل تایید شده است. معدل رشد اقتصادی در مدت دولت سیزدهم به ۳ رسیده و هدفگذاری این حوزه بر رشد ۸ درصدی بنا نهاده شده است. همچنین رشد تولید در دستور کار دولت قرار دارد.

مرتضوی اضافه کرد : در عرصه‌های تولید مواد پتروشیمی، سیمان، داور و مواد لبنی در حو ه زیر مجموعه وزارت کار به رشد بالای ۵۰ درصد دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر منابع درآمدی در دولت روبه افزایش است و تا پایان سال ۱۴۰۱ یک میلیون ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر شده است.

وزیر کار افزود : کسری صندوق های بازنشستگی در سال ۱۴۰۰ و ابتدای آغاز به کار دولت حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بود که در مدت فعالیت حدود ۲ ساله اخیر چالش‌های این حو ه برطرف شده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه توجه یه معیشت کارگران و رفع مشکلات آنان و اندیشیدن به اشتغال و ازدواج جوانان حداقل وظیفه دولت است، گفت : اقدامات خوبیدز حوزه های اشاره شده در حال انجام است.
او با اشاره به اینکه دولت و وزارت کار برای اشتغال و ایجاد مسکن جامعه کارگری تلاش‌ها و برنامه‌های بسیاری را تدوین کرده است، گفت: دولت و جامعه کارگری در واقع در جبهه واحدی قرار دارند.

در ادامه این مراسم، شهید محمد کاظم‌زاده به عنوان شهید شاخص جامعه کارگری در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به مناسبت آغاز هفته کارگر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان و مدیران این وزارتخانه ک، مدیرعامل، معاونان، مدیران و جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی و جمع بزرگی از جامعه کارگری با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید بیعت کردند.

کد خبر: 59358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =