تحقق ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون کارگری خراسان جنوبی

محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون کارگری استان در سال ۱۴۰۱ اجرایی شده که تقدیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در پی داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا سید طالبی روز سه‌شنبه اعلام کرد: سال گذشته با هدف صیانت از جایگاه نیروی کار و حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی استان، بر موضوع برگزاری جلسات کمیسیون کارگری به صورت مستمر و بدون وقفه تاکید و ۱۵ جلسه کمیسیون کارگری برگزار شد که ۸۴ مصوبه به همراه داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع مصوبات سال گذشته ۲ مورد اجرایی نشده و سه مورد نیز در حال پیگیری است و بقیه مصوبات به طور کامل محقق شده است، افزود: معوقات کارگری، بیمه کارگران و رعایت شرایط ایمنی در محیط کار از مهمترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون کارگری بوده است.

او مسکن کارگری را هم بخشی از مطالبات کارگری مطرح شده در این کمیسیون عنوان کرد و گفت: تاکید بر پرداخت به‌موقع مطالبات کارگران در واحدهای تولیدی صرفا به جهت کاهش حجم معوقات کارگران بوده است.

طالبی با تشکر از نگرش مثبت اعضای کمیسیون به موضوعات مرتبط و تلاش در جهت حمایت از واحدهای کارگری استان و نیز همراهی و مساعدت واحدهای تولیدی تصریح کرد: اهتمام اعضا در پیگیری مشکلات که به کاهش حجم معوقات کارگری انجامید، رضایتمندی حوزه تخصصی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همراه داشته است.

او با تاکید بر رویکرد کمیسیون کارگری در راستای برگزاری منظم جلسات افزود: این جلسات در سال جاری هم به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار جلسات برگزار شده در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ گفت: تعداد جلسات کمیسیون کارگری ۶ مورد در سال ۱۴۰۰ بود که در سال گذشته به ۱۵ مورد رسید.

او در ادامه اظهار امیدواری کرد: شرایط در واحدهای تولیدی به گونه‌ای پیش برود که به برگزاری جلسات کمیسیون و پیگیری مشکلات کارگران نیاز نباشد.

با اعلام استانداری، علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال لوح تقدیری از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به جهت اهتمام در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.

در بخشی از متن این لوح آمده است: بر خود لازم می‌دانم از زحمات ارزشمند و مدیریت موثر جنابعالی در راستای پیگیری و کنترل مشکلات واحدها، نظارت و تاکید بر پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران توسط کارفرمایان و مدیران واحدها، برگزاری مستمر جلسات کمیسیون کارگری شورای تامین استان که ماحصل آن کنترل تعداد واحدهای دارای حقوق معوق، پرداخت بخش اعظم مطالبات کارگران توسط کارفرمایان در واحدها و رضایت‌مندی جامعه کارگری را در پی داشته، تقدیر و تشکر کنم.

پیگیری مشکلات و واحدهای کارگری در خراسان جنوبی

غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این باره گفت: به منظور صیانت از نیروی کار و حمایت از واحدها و بنگاه‌های اقتصادی استان منطبق با اهداف و برنامه‌های اداره کل، حمایت از مشاغل و دستیابی به سیاست‌ها و راهبردهای معاونت روابط کار وزارت متبوع، تعداد ۱۵ جلسه کمیسیون کارگری در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

اشرفی هدف از تشکیل کمیسیون کارگری را پیگیری مشکلات واحدها و کنترل مطالبات معوق، نظارت و تاکید بر پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران توسط کارفرمایان ذکر کرد و افزود: شاخص مهم کمیسیون کارگری استان برگزاری منظم جلسات همچنین حضور مستمر و مستقیم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسات مرتبط بوده که ماحصل آن کاهش معوقات کارگران است.

او رفع تضاد در محیط کار و ارائه ساز و کار مشخص برای ممانعت از تعدیل نیرو را به عنوان هدف جانبی کمیسیون مذکور برشمرد و گفت: اعمال نقش نظارتی، پیگیری مصوبات هر جلسه توسط اعضا، حکمیت موضوعات به منظور اتخاذ تصمیم درست و بازدید میدانی از مجموعه‌های تولیدی استان تا حدود زیادی در کاهش معوقات تاثیرگذار بوده و رضایت جامعه کارگری را در پی داشته است.

کد خبر: 59455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =