به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی وحدت کار با اعلام خبر اجرای طرحی تحت عنوان " شاتل سرویس" برای نخستین بار در ناوگان تاکسیرانی تهران، گفت: پروژه شاتل سرویس خدمت جدیدی در شهر تهران است که با بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از ظرفیت ۶۳۰ ون، با هدف افزایش راندمان ناوگان تاکسیرانی و کیفیت سفر و همچنین کاهش ازدحام مسافر در سطح معابر شهری انجام می شود.
او در مورد جزئیات «شاتل سرویس» با تاکید بر اینکه این سرویس باعث ایجاد اعتماد در شهروندان میشود، افزود: این سرویس به مسئله در دسترس بودن ناوگان در ساعات مختلف بهویژه در زمان پیک ترافیک و رفع نگرانی درباره هزینههای سفر، کمک میکند.
وحدتکار با بیان اینکه «شاتل سرویس» با استفاده از بستر فناوری های نوین، به برنامهریزی و توزیع زمان و مکان سفرهای شهروندان تهرانی موجب کاهش سفرهای تک سرنشین و کاهش ترافیک شهری و صرفهجویی در مصرف سوخت میشود، اضافه کرد: قطعا کاهش ترافیک بر کاهش آلایندگی هوا نقش موثری دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد نحوه کار «شاتل سرویس» افزود: در شاتل سرویس با استفاده از اپلیکیشن موبایل و بستر وب امکان خرید بلیت آنلاین و اعتباری در مسیرهای مختلف تعریف شده و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی یا کیف پول شهروندی امکانپذیر خواهد بود.
او با بیان اینکه مسیرها بر مبنای درخواستهای سفر شهروندان تعریف و اصلاح میشود، گفت: مسافر پس از خرید بلیت به ایستگاه تعریف شده مراجعه کرده و با ارائه QR کد به راننده، سفر را آغاز میکند و راننده نیز با اسکن بلیت و زدن پایان سفر در اپلیکیشن موبایل مبالغ را دریافت میکند.
وحدتکار در مورد زمان اجرای این طرح با تاکید بر اینکه به محض تحویل ۶۳۰ ون این طرح اجرایی می شود، اضافه کرد: در هر دو اپلیکیشن مسافر و راننده که بر مبنای موقعیت مکانی است امکان رویت موقعیت خودرو وجود خواهد داشت.
نظر شما