۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 59494
بورس منفی شد

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «ششم فروردین» با کاهش بیش از سه هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، روند معاملات نزولی شد، به طوریکه خود را ادامه داد شاخص کل بورس امروز با ۳۴۲۲ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۳۶۵ هزار واحد نزول کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۵۰۵۸ واحد صعود کرد و در رقم ۷۸۶ هزار و ۴۹۵ واحد ایستاد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۰ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص فرابورس نیز با صعودی ۲۲۵ واحدی به رقم ۲۹ هزار و ۷۴۳ واحد رسید. معامله گران این بازار ۵۹۴ هزار معامله انجام دادند که ۴۷۳۹ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پتروشیمی مارون، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار گذاشتند. همچنین طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها صورت گرفت و بیشتری ورود پول حقیقی به گروه‌های شیمیایی و فلزات اساسی بود.

این درحالیست که با افت ۲.۱۰۰ میلیارد تومانی ارزش معاملات سهام و حق تقدم نسبت به دیروز، امروز این رقم ۱۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۷۱۴ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۶۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی در آخرین روز کاری هفته که اکثر سهم ها فشار فروش داشتند، اما ارزش معاملات قابل قبول بود. در لحاظات آخر شاهد جم شدن صف فروش نماد خساپا بودیم که اگر بازار دیگه ادامه پیدا می‌کرد صف فروش خودرو هم جمع می‌شد. اگر ارزش معاملات همین طور خوب باشد، خیلی زود بورس به تعادل خواهد رسید.

کد خبر: 59494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =