افتتاح دو کافه کارآفرینی همزمان با هفته کارگر در یزد

همزمان با هفته کارگر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد دو کافه کارآفرینی با هدف انجام خدمات مشاوره‌ای در زمینه کارآفرینی را افتتاح کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، از همراهی مسئولین دانشگاه یزد و دانشگاه امام جواد(ع) جهت راه‌اندازی کافه کارآفرینی تقدیر کرد و گفت: تاسیس کافه کارآفرینی و نهادهای مکمل در دانشگاه‌ها یکی از تاکیدات مهم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ به همین منظور شرایط دریافت مجوز را برای متقاضیانی که در نظر دارند در محیط‌های دانشگاه این کافه کارآفرینی را راه‌اندازی کنند، بسیار تسهیل کرده است.

کافه کارآفرینی محیطی برای برگزاری جلسات هم اندیشی دانشجویان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد جایگاه ایجاد فضاهای کار اشتراکی و دانش بنیان‌ها را در زیست بوم ملی اشتغال ویژه دانست و افزود: در زیست بوم ملی اشتغال، تاکید ویژه‌ای بر راه اندازی این گونه مراکز شده است؛ چرا که کافه کارآفرینی در کنار دانشگاه، محیطی فراهم می کند تا دانشجویان جلسات هم اندیشی را در کنار یکدیگر برگزار و ایده های خود را با افراد باتجربه مطرح کنند.

او یکی از اهداف مهم در راه اندازی مراکز کافه کارآفرینی و کار اشتراکی را ارائه مشاوره و خدمات کارآفرینی عنوان و اضافه کرد: در راستای رسالتی که در زمینه کارآفرینی بر عهده داریم بستری را جهت شکوفا شدن خلاقیت و ایده‌های نو که منجر به شکل‌گیری کسب ‌و کارهای نوین شود را در قالب کافه کارآفرینی ایجاد کردیم.

فلاحتی بر راه اندازی هرچه بیشتر کافه کارآفرینی ها در سطح استان به ویژه در محیط دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: تلاش داریم تا کافه‌های کارآفرینی مختلفی را به منظور اتصال کارآفرینان، صاحبان ایده، دانشجویان، استادان دانشگاه‌، صنعتگران، سیاست‌گذاران و افراد جویای کار با هدف رونق فضای کارآفرینی، رشد خلاقیت و شکوفایی ایده‌های کسب‌وکار و شبکه‌سازی در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

همزمان با سومین روز از هفته کارگر کافه کارآفرینی "منهاج" واقع در دانشگاه یزد و کافه کارآفرینی "دایا" واقع در دانشگاه امام جواد(ع) با حضور جمعی از مسئولین افتتاح و فعالیت خود را در زمینه‌های فضای کار اشتراکی، مشاوره و خدمات کارآفرینی آغاز کردند.

کد خبر: 59525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =