بیش از ۲۰هزار ایلامی، بهزیستی را برای مشاوره انتخاب کردند

مدیرکل بهزیستی ایلام از مراجعه بیش از ۲۰ هزار نفر طی سال گذشته به مراکز مشاور این استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۲۰ هزار و ۴۳۹ نفر در این استان طی سال گذشته به مراکز مشاور این استان مراجعه کرده‌اند.

حسین نورعلیوند روز شنبه به مناسبت روز روانشناس و مشاور افزود: از این شمار ۱۴هزار و ۱۱۸ نفر مراجعان حضوری مراکز دولتی و غیر دولتی و ۶ هزار و ۳۲۱ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعان و تماس‌گیرندگان با مراکز مشاوره این اداره کل در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته، تعداد مراجعان سال ۱۴۰۰ را در مجموع ۱۴هزار و ۸۰۵نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹هزار و ۱۴۵ نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و ۶۶۰ نفر نیز با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰تماس داشته‌اند.

وی عمده‌ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوج‌ها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس‌گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی این اداره کل در استان را ۳۳مرکز برشمرد.

وی یادآور شد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارائه خدمت می‌کند.

۹ اردیبهشت ماه روز جهانی مشاوره و روانشناس است.

کد خبر: 59545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =