اردوی آموزشی "فرهنگ کار" برای دانش آموزان سیستان و بلوچستان

در دومین روز از هفته کار و کارگر، تعدادی از دانش آموزان در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان در قالب اردوی فرهنگ کار، از واحدهای تولیدی بازدید کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، سید مهدی حسینی، معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: فرهنگ کار به عنوان شیوه زندگی، نقش اساسی در ارتقای سطح پویایی جامعه دارد و به همین دلیل در کنار اشتغال و تولید باید به حوزه فرهنگی و اجتماعی افراد نیز توجه شود .

او افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ارتقای فرهنگ کار خود را در مقابل تمام افراد جامعه مسئول می داند و در این راستا دبیرخانه ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار در معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه فعال است.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار سال گذشته با کارگران نیز بر مولفه‌های ارتقای فرهنگ کار و محکم‌کاری و اتقان کاری تاکید کردند، چون وقتی کار فرهنگی انجام می‌شود در رشد سرمایه انسانی و ارتقای خروجی و بهره‌وری کار تاثیر دارد.

حسینی افزود: بر این اساس در طول سال به‌ویژه هفته کار و کارگر، یکی از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری اردوی فرهنگ کار برای قشر دانش‌آموز به‌عنوان سرمایه‌های اصلی جامعه است که با همکاری آموزش و پرورش و استقبال مدیران مدارس و دانش آموزان و همچنین کارآفرینان در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

او گفت: دانش آموزان در قالب اردوی فرهنگ کار، از واحدهای تولیدی بازدید می کنند و از نزدیک با مفهوم کار و کارآفرینی آشنا می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: نواختن زنگ فرهنگ کار در مدارس با حضور نخبگان جامعه کار و تولید و بازدید دانش‌آموزان از کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام مختلف سال، برای ارتقای فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.

کد خبر: 59576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =