سیاست دولت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی حلقه مفقوده رشد تولید را افزایش بهره‌وری دانست و گفت: حساب و کتاب‌ها باید شفاف و ماشین‌آلات به‌روز شود تا بهره‌وری افزایش یابد و بتوانیم بازارهای داخلی و خارجی دخانیات را در اختیار بگیریم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی، روز یک‌شنبه در آیین تجلیل از کارگران نمونه شرکت دخانیات ایران بیان کرد: باید با به‌روزرسانی امکانات، ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت تولید را فراهم کنیم.

مرتضوی با تأکید بر این‌که باید با خط تولید جدید زمینه اشتغال را فراهم کرد، گفت: توقع بنده از مدیران شرکت دخانیات این است که این شرکت هر روز بهتر از دیروز شود و مشکلات حل شود.

او با اشاره به این‌که اکنون سهم تولید داخل در بازار مصرف دخانیات کمتر از ۲۵ درصد است، گفت: سیاست ما این است که به روزی برسیم که مصرف دخانیات در کشور به صفر برسد؛ اما واقعیت این است که دخانیات هم مصرف جهانی و هم مصرف داخلی دارد. وزیر کار بیان کرد: اکنون افرادی در آن طرف دنیا دخانیات تولید می‌کنند و محصولات خود را به داخل کشورمان می‌آوردند و از ما ارزان‌تر عرضه می‌کنند، در حالی که ما یارانه آب، برق، گاز و مالیات می‌دهیم با این وجود تولید دخانیات ما گران‌تر است.

مرتضوی با اشاره به این‌که باید از مجاهدت کارگران قدردانی کرد، گفت: کارگران روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و ایشان کارگران را ستون فقرات خط تولید و خط تولید را نیز به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور به شمار آوردند.

او در ادامه با اشاره به اینکه قدردان زحمات کارگران هستیم و باید خطوط تولیدی شرکت دخانیات راه‌اندازی و از ظرفیت بیشتر کارگران بهره ببریم، اضافه کرد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل است تا گره تولید را باز کند.

او گفت: واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال مشکلات مختلفی دارند که باید حل شود و بعضی از واحدها مشکلات بانکی، سرمایه در گردش و سایر موارد دارند که نهادها در جهت رفع این موارد تلاش می‌کنند و در این زمینه وزارت کار نیز به وضعیت واحدها رسیدگی می‌کند.

مرتضوی تأکید کرد: برخی واحدهای تولیدی مشکل نقدینگی دارند که باید برای آن‌ها تأمین شود، برخی دچار فرسودگی خطوط تولید هستند که باید خطوط آن‌ها با دستگاه‌های جدید به‌روز شود و برخی نیز با مشکلات مواد اولیه روبه‌رو هستند که باید این مشکلات برطرف شود.

وزیر کار با حضور در بخش‌های مختلف شرکت دخانیات ایران از خط تولید این شرکت بازدید و با کارگران این واحد تولیدی از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر: 59613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =