اکسپو در توسعه صادرات شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش چشمگیری داشته باشد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه اکسپو با تاکید بر نقش این شرکت در توسعه صادرات کشور گفت: در حال حاضر با ۲۰ کشور مراوده تجاری داریم و امیدواریم که اکسپو بستر توسعه صادرات این شرکت را هموارتر کند.

مهدی کوهی در غرفه این شرکت در نمایشگاه اکسپو در پاسخ به پرسش خبرنگار آتیه آنلاین درباره نقش صادرات در اقتصاد و رشد تولید کشور گفت: ما در حال حاضر محدودیت ارزی در کشور داریم و به هر میزان بتوانیم صادرات داشته باشیم و نیازهای ارزی کشور را برطرف کنیم رشد اقتصادی کشور افزون‌تر می‌شود.
کوهی ادامه داد: اگر ظرفیت تولید ارتقا پیدا کند در گام اول نیازهای داخلی تامین می‌شود و به مشتریان و مصرف‌کنندگان داخلی فشار وارد نخواهد شد و در مرحله بعد مازاد تولید را به کشورهای خارجی صادر خواهیم کرد.
او تاکید کرد: اگر نیازهای ارزی شرکت ذوب آهن در سایه صادرات محصول تامین شود می‌توان امید داشت که این شرکت بتواند در سایه این دستاورد مهم، در تامین نیازهای ارزی دیگر صنایع فعال کشور نیز نقش چشمگیری ایفاء کند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مورد عملکرد این شرکت گفت: ذوب آهن سال گذشته افتخار داشت ۴۰ درصد از محصولات خود را در بازارهای صادراتی هدف عرضه کند. بازارهای صادراتی ما عمده کشورهای همسایه هستند و خوش‌نامی برند شرکت در منطقه مایه افتخار است.

او اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۲ برنامه داریم که ۴۰ درصد را به ۴۵ درصد برسانیم و محصولات آلیاژی را که گردش‌افزا و اقتصادی‌ترند در بازارهای هدف ارائه کنیم.
کوهی افزود : یکی دیگر از برنامه های ذوب آهن این است که با توجه به روند کاهشی قیمت‌های جهانی به گونه‌ای با نمایندگان فروش و همکاران ارتباط و تعامل خود را مدیریت می‌کند که در نهایت شرکت‌ها به ورود در بازارهای اثرگذار در حوزه محصولات آلیاژی ترغیب شوند.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن درباره معرفی کشورهایی که با آنها مراوده دارند، گفت: با ۲۰ کشور که عمدتا از کشورهای همسایه هستند مراوده داریم و تلاش ما این است که سطح مراودات خارجی را گسترش دهیم .
شرکت‌های سرمایه‌گذاری مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی از امروز ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت در پنجمین نمایشگاه اکسپو در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند و محصولات و توانمندی‌های صادراتی خود را بازنمایی و معرفی می‌کنند.

کد خبر: 59845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =