رشد صادرات در مس باهنر مشروط به رفع موانع و محدودیت‌ها

مسئول صادرات شرکت صنایع مس شهید باهنر  گفت: در تلاشیم که ظرفیت صادراتی خود را به کشورهای همسایه و به ویژه عربستان و روسیه افزایش دهیم.  

محمد شکیبا در گفتگو با خبرنگار آتیه آنلاین در نمایشگاه اکسپو در بیان اهمیت صادرات در اقتصاد و رشد تولید کشور افزود: صادرات در اقتصاد کشور به ویژه در حوزه واردات و ارزآوری تاثیر چشمگیری دارد و مس باهنر نیز به عنوان زیرمجموعه هلدینگ صدرتامین در تلاش برای ارتقاء ظرفیت تولید و صادرات شرکت است.

او در ادامه اضافه کرد: شرکتی مثل مس باهنر محصولات متنوعی مانند تسمه، ورق و لوله های برنجی و مسی و محصولاتی که در صنایع الکتریکی، برودتی، حرارتی، پتروشیمی، نظامی و طیف وسیعی از صنایع را به عنوان محصولات نیمه ساخته را شامل می‌شود.
مسئول صادرات شرکت صنایع مس شهید باهنر ادامه داد: این شرکت در حوزه تولید این نوع از محصولات در منطقه شناخته‌شده و مورد اعتماد مشتریان است.
شکیبا تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات شرکت به کشورهای عراق، ترکیه، تایوان، ویتنام، روسیه، سوریه، افغانستان و پاکستان صادر کنیم و اخیرا محصولات شرکت را به مالزی و استرالیا صادر کردیم که اقدام برجسته‌ای در سطح مراودات تجاری بین‌المللی است.
او در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری شرکت‌های مالزیایی و استرالیایی دستاورد بزرگی بود که در سال گذشته در کارنامه فعالیتی این شرکت به ثبت رسید.
شکیبا گفت: حضور در بازارهای عربستان و روسیه در حال حاضر در اولویت سیاستگذاری واحد صادرات شرکت قرار گرفته و با برگزاری جلساتی با اتاق‌های بازرگانی این کشورها امیدواریم که اتفاقات خوبی در زمینه صدور تولیدات شرکت به این کشورها رقم بخورد.
مسئول صادرات شرکت صنایع مس شهید باهنر ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها انتقال پول به سختی انجام می‌شود و به دلیل روابط سیاسی ما با این دو کشور، توان و انرژی شرکت برای برقراری و توسعه مذاکرات و مراودات تجاری با این کشورها را در اولویت قرار دادیم که صادرات چشمگیری به این کشورها داشته باشیم.
او درباره هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو گفت: ما همواره در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنیم و اکسپو محلی برای نمایاندن توانمندی‌های شرکت به تجار و سرمایه‌گذاران خارجی است و این فرصت خوبی است که بتوان با طیف وسیعی از مشتریان مذاکره انجام داد.
شکیبا لازمه پرباری نمایشگاه را به دعوت از بازارهای هدف صادراتی وابسته دانست و افزود: اگر برگزارکنندگان و سیاستگذاران ارشد کشوری از کشورهای صنعتی و اشباع نشده دنیا که با محصولات صنعتی آشنایی دارند برای بازدید از نمایشگاه دعوت شود می‌توان امید داشت که با معرفی مجموعه محصولات شرکت، بستر صدور آنها نیز هموارتر شود.

پنجمین نمایشگاه اکسپو با حضور شرکت‌های تابعه وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و دیگر تولیدکنندگان کشوری از ۱۷ اردیبهشت ماه تا ۲۰ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

کد خبر: 59914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =