هدف‌گذاری افزایش 100 میلیون دلاری صادرات محصولات دارویی «تیپیکو»

مدیر صادرات ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری داروﯾﯽ ﺗﺎﻣﯿﻦ «تیپیکو»با اشاره به اینکه ارزش صادرات زیرمجموعه‌های تیپیکو در سال گذشته ۲۵ میلیون دلار بوده است، گفت:هدف‌گذاری صادرات امسال یک رشد چشمگیر ۱۰۰ میلیون دلاری است.

مهدی فرقانی مدیر صادرات ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری داروﯾﯽ ﺗﺎﻣﯿﻦ «تیپیکو» در گفتگو با «آتیه‌آنلاین» با اشاره به اینکه این هلدینگ در حوزه‌های مختلف دارویی فعالیت می‌کند، گفت: تهیه ماده اولیه دارویی،تولید محصول نهایی، پخش و بازرگانی محصولات دارویی در حوزه کاری تیپیکو است، به طوریکه بیش از ۳۰ درصدی از تامین داروی کشور توسط این هلدینگ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین استراتژی تیپیکو بحث صادرات است، اظهار داشت: همانطور که در سال گذشته شرکت‌های زیر مجموعه تیپیکو به بیش از ۴۰ کشور در سال گذشته صادرات داشته‌اند، از جمله اهداف صادراتی این هلدینگ برای سال جاری، گسترش بازارها در منطقه CIS، حاشیه خلیج فارس و کشورهای آفریقایی است تا بتوانیم علاوه بر صادرات مستقیم به کشورهایی که اشاره شد، بحث‌های انتقال دانش فنی، مواد اولیه و همکاری در تولید را با شرکای تجاری به جلو پیش ببریم.

مدیر صادرات ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری داروﯾﯽ ﺗﺎﻣﯿﻦ «تیپیکو» افزود: کشورهای حوزه CIS، قزاقستان، ارمنستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آفریقایی مانند سنگال، غنا، اوگاندا، کنیاو زیمبابوه جزء بازارهای صادراتی تیپیکو هستند، یا اینکه برای صادرات به آن ها برنامه ریزی شده است.

فرقانی با اشاره به نقش نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در توسعه بازارهای صادرات، گفت:مهم‌ترین استراتژی‌ هلدینگ تیپیکو بحث صادرات است، از سویی این را احساس داشتیم که حضور در اینچنین نمایشگاه بین‌المللی، فرصتی مغتنم را به وجود آورده تا بتوانیم با کشورها و شرکت‌های هدف‌مان تبادل نظر داشته باشیم.

مدیر صادرات ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری داروﯾﯽ ﺗﺎﻣﯿﻦ «تیپیکو» همچنین در پاسخ به این سوال که حضور هیات‌های تجاری خارجی در این نمایشگاه چقدر در شناساندن ظرفیت‌های تیپیکو به این هیات‌ها و کشورهای خارجی تاثیرگذار است، پاسخ داد:با توجه به این‌که متاسفانه از نظر رسانه‌ای معرفی بحث صادرات و کیفیت محصولات تیپیکو به درستی ارائه نشده، دعوت و حضور در این نمایشگاه بسیار مناسب است، تا بتوانیم توانمندی بالای شرکت‌های زیرمجموعه را به هیئت های تجاری خارجی نشان دهیم.

کد خبر: 59922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =