شناسایی و ساماندهی ۵۲ کودک‌ کار در ایلام

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۵۲ کودک کار طی سال گذشته در این استان شناسایی و ساماندهی شده و از خدمات مختلف بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، حسین نوعلیوند با بیان این مطلب افزود: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده (روزانه)، خود معرف، گشت سیار، و شهرداری شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۷ نفر دختر و ۳۵ نفر پسر هستند، ادامه داد: این کودکان بین سنین ۶ تا ۱۸ سال بوده که بیشتر آنها به تعداد ۲۵ نفر بین ۱۰ تا ۱۴ سال سن دارند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه تمامی این کودکان بومی استان و دارای سرپرست و خانواده بوده که به دلایل مختلف اقتصادی و معیشتی مشغول به کار شده‌اند گفت: کارگاه آموزشی خیاطی برای مادران این کودکان در راستای توانمندسازی خانواده برگزار و بسته‌های حمایتی بین آنان توزیع شده است.

وی شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده‌های آنها، بررسی روند تحصیل و در صورت ترک، تلاش برای بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارایه مشاوره‌های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان را از جمله حمایت‌های این اداره کل برشمرد.

کد خبر: 60006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =