تدبیر بانک رفاه در راستای  رشد تولید و توسعه صادرات شرکت‌های سرمایه‌گذاری

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در نمایشگاه اکسپو از تدابیر این بانک برای تامین مالی و  صدور ضمانتنامه‌های ارزی برای افزایش میزان تولید و رشد صادرات شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  شستا خبر داد.  

اسماعیل لله‌گانی در گفتگو با خبرنگار آتیه آنلاین در نمایشگاه اکسپو با ابراز تشکر از برگزارکنندگان این رویداد مهم و موثر در حوزه صادرات، افزود: سهام بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و قطعا هم‌افزایی بین این بانک و شرکت‌های گروه شستا و سایر شرکت‌ها می‌تواند نقش مهمی در سرمایه‌گذاری، تولید و توسعه صادرات داشته باشد.
او با اشاره به نامگذاری سال جاری به رشد تولید و مهار تورم، اولین اقدام در راستای توسعه صادرات را رشد تولید خواند و اضافه کرد: باید بتوانیم از ابزارهای مهمی برای توسعه بخشی میزان تولید و بهره‌وری شرکت‌ها استفاده کنیم.
لله‌گانی ادامه داد: بخشی از تولیدات در داخل کشور توزیع می‌شود و عمده‌ای از محصولات صادرات محور را می‌توان به دیگر کشورها صادر کرد.
او اضافه کرد: اگر شرکت‌ها از لحاظ مالی تامین شوند می‌توان به کمیت و کیفیت بالای تولیدات امیدوارتر شد.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران ایجاد بسترهای لازم برای صادرات را لازم و ضروری دانست و گفت: اگر از ابزار ضمانتنامه‌های ارزی در این حوزه استفاده کنیم می‌توان از این طریق توان صادراتی صادرکنندگان و مشتریان خریدار این ضمانتنامه‌ها را ارتقاء بخشید.
لله‌گانی افزود: دریافت منابع در مقصد صادراتی راهکار مناسب دیگری است و در مجموع اقدامات مذکور می‌تواند نقش مهمی در رشد تولید مجموعه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و تولید کلان کشور داشته باشد.
او درباره راهکارهای مهم مهار تورم اضافه کرد: کاهش حجم نقدینگی در کشور یکی از اقدامات خوب بانک مرکزی در راستای مهار تورم است و به موازی آن باید ابزارهایی تدارک دید که کاهش نقدینگی به تولید خدشه ای وارد نکند.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران استفاده از ابزارهای تعهداتی را تضمینی برای کاستن از تبعات محتمل کاهش نقدینگی بر تولید در کشور خواند و بر استفاده از آنها تاکید کرد.
لله‌گانی تاکید کرد: بانک رفاه جلسات و مکاتباتی با شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه انجام داده و برنامه‌ریزی شده که این شرکت‌ها در صورت تمایل بتوانند از ابزارهای تعهداتی اختصاصی این بانک نیز استفاده کنند.
پنحمین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳ با حضور شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی و دیگر شرکت‌های تولیدی ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز به‌کار کرد و امروز ۲۰ اردیبهشت به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر: 60018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =