افت ۲۸ هزار هزار واحدی شاخص کل بورس

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «بیستم اردیبهشت» با کاهش بیش از ۲۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس روندی نزولی به خود گرفت، بر این اساس نماگر اصلی بازار سهام که امروز در ساعات ابتدایی معاملات توانسته بود روند صعودی به خود بگیرد و تا رقم دو میلیون و ۳۳۴ هزار واحد افزایش یابد، در ساعات میانی و پایانی روندی نزولی به خود گرفت و به کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد.

بر این اساس، شاخص کل بورس امروز با ۲۸ هزار و ۹۲ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۲۷۷ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۷ هزار و ۴۹۱ واحد نزول کرد و در رقم ۷۶۴ هزار و ۷۵۵ واحد ایستاد. در این بازار ۹۴۵ هزار معامله به ارزش ۱۳۵ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، گروه مپنا و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز امروز با نزولی ۲۷۷ واحدی به کانال ۲۸ هزار واحد عقبگرد کرد و در رقم ۲۸ هزار و ۸۲۴ واحد ایستاد. در این بازار ۴۶۹ هزار معامله انجام شد که ۲۹۰ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.از طرفی طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های خودرویی و فلزات اساسی صورت گرفت.

این درحالیست که با افت ۴.۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۵.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲.۸۸۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۲.۱۱۲ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

از سویی پس از یک روز دوباره شاهد افت ارزش معاملات به زیر ۲۰ هزار میلیارد تومان هستیم و می‌توان گفت، ارزش معاملات از چیزی که برای ادامه روند صعودی نیاز است فاصله زیادی گرفته و اگر طی روزهای آتی رشد نکند، با تثبیت در ناحیه فعلی، ادامه کار سخت خواهد شد.

همچنین اتفاق بد بعدی روی تابلوهای معاملاتی شدت گرفتن خروج پول های حقیقی از سهام و حق تقدم و ورود آن‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت است که نشان از تمایل فعالین بازار سهام به خروج هرچند موقت از بازار سهام دارد.

کد خبر: 60034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =