افتتاح پروژه‌های خط سرنگ از پیش پرشده(پریفیلد) داروسازی کاسپین تامین

آیین افتتاحیه پروژه های خط سرنگ از پیش پرشده(پریفیلد) و بهسازی بزرگترین سایت تولید آمپول کشور با حضور مدیر عامل شستا برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، آیین افتتاح پروژه‌های خط سرنگ از پیش پرشده(پریفیلد) و بهسازی بزرگترین سایت تولید آمپول کشور با حضور ابراهیم بازیان، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) و جبار کوچکی نژاد (نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی)، برگزار شد. این پروژه با هدف بهبود خطوط تولید با تمرکز بر صادرات و افزایش ظرفیت به همراه خط جدید سرنگ از پیش پرشده(پریفیلد) افتتاح شد.

ابراهیم بازیان، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در حاشیه این آیین گفت: موضوع دارو یکی از بحث‌های مهم و نیاز ضروری و اجتناب‌ناپذیر کشور است و صنعت داروسازی به دلیل ارتباط با سلامت آحاد مردم نیازمند نگاه استراتژیک است.

بازیان با بیان اینکه صنعت دارو نیاز جدی به توسعه، نوسازی و بهسازی دارد، افزود: واحدهای تولیدی دارویی ما جهت بالابردن سطح بهره وری خود، نیازمند توسعه خطوط و روزآمد کردن تجهیزات هستند .

نیاز صنعت‌ داروسازی به سرمایه‌گذاری و حمایت

مدیر عامل شستا با بیان اینکه برای تامین داروی مصرفی شهروندان می بایستی حمایت مسئولین محلی، منطقه‌ای و ملی را در حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشیم، گفت: استان گیلان و شهر رشت به جهت دارا بودن واحدهای فعال دارویی در بخش‌های «خصوصی و دولتی» و ظرفیت خوبی که در این خصوص وجود دارد، به عنوان قطب دارویی در کشور مورد توجه مسئولین استانی و کشوری هستند و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که واحدهای تولیدی ما در بخش دارو دارند، به ویژه شرکت داروسازی کاسپین تامین که ۳۰ درصد نیاز آمپول کشور را تامین می‌کند، توجه ویژه‌ای به توسعه محصول، توسعه بازار و صادرات دارو صورت پذیرد.

بازیان در ادامه با اشاره به جایگاه دارویی ایران در منطقه افزود: با توجه به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری به رشد تولید، صنعت دارویی ما نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه به توسعه تولید دانش‌بنیان است، که امیدواریم با همدلی و همکاری، تولید این صنعت که امنیت و سلامت جامعه را تضمین می‌کند را زنده نگه داریم.

جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از عملکرد مدیران سنوات گذشته و حال شرکت داروسازی کاسپین تامین در پیشبرد اهداف دارویی کشور، گفت: ظرفیت‌های دارویی استان بالا بوده و این استان می‌تواند به قطب دارویی کشور تبدیل شود.

تولید بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز در کشور

منصور نکویی‌نیا، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین(تیپیکو) نیز در حاشیه این مراسم گفت: شرکت‌های مجموعه تیپیکو با رویکردهای نوآورانه و بکارگیری دانش و فناوری روز دنیا و سرمایه انسانی شایسته، جهت تامین داروی با کیفیت و در دسترس آحاد جامعه در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد تولید دارو در داخل کشور صورت می‌گیرد، افزود: شرکت دانش بنیان تحقیقاتی، مهندسی «توفیق دارو» که در زمینه تحقیق و توسعه داروهای با ارزش افزوده بالا فعالیت دارد می‌تواند شریک مناسبی برای مشارکت و هم افزایی با سایر شرکت‌های زیرمجموعه تیپیکو از جمله شرکت داروسازی کاسپین تامین باشد.

نکویی‌نیا در ادامه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با رشد تولید و تولید دانش‌بنیان افزود: به یاری خدا و با همت جامعه نخبگان و مجموعه بزرگ نخبه علمی که در اختیار داریم با تعامل و همفکری شرکت توفیق دارو در صدد بهینه سازی روش‌های تولید و فناوری‌های نوین هستیم و ظرفیت افزایش تولید و صادرات به کشورهای دیگر را مورد نظر قرار داده‌ایم و با بالا بردن ظرفیت تولید محصولات دارویی با کیفیت و ارزش افزوده بالا و نیز با آوردن دستگاه‌های جدید و به روز دنیا می‌توانیم گام مهمی در عرضه محصولات دارویی و صادرات آنها به بازارهای جهانی داشته باشیم.

کد خبر: 60070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =