بورس باز هم ریخت

بورس تهران در معاملات روز شنبه «بیست و سوم اردیبهشت» با کاهش بیش از ۶۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس روندی نزولی به خود گرفت، بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحد افت تا رقم دو میلیون و ۲۱۴ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۹ هزار و ۹۰۱ واحد نزول کرد و در رقم ۷۳۴ هزار و ۸۵۱ واحد ایستاد.

روز شنبه در این بازار ۷۸۸ هزار معامله به ارزش ۱۱۶ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال انجام شد. همچنین نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس هم با ۹۴۶ واحد کاهش در رقم ۲۷ هزار و ۸۶۰ واحد ایستاد. در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۲۷۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریاساسول و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۳.۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید و حقیقی‌ها ۳.۴۶۹ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۶۴۵ میلیارد تومانی در صندوق های درامد ثابت ثبت کرده‌اند.

همچنین هر چند امروز نیم ساعت پایانی صف فروش خیلی از سهم‌ها جمع آوری شد، ولی امروز هم تابلوهای معاملاتی زیاد جالب نبودند و شاهد افت ارزش معاملات بودیم. اگر بخواییم نگاهی کلان به بازار داشته باشیم به نظر همچنان تابلوهای معاملاتی برای خرید کامل مناسب نیست، اما با از دور خارج شدن فروشندگان طی یک هفته اخیر به نظر با همین ارزش معاملات پایین طی روزهای آتی شاهد نوسان‌های مثبتی روی تابلوهای معاملاتی باشیم.

کد خبر: 60099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =