ادامه پیشروی بورس در کانال ۲.۳ میلیون واحدی

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «بیست و هفتم اردیبهشت» با افزایش بیش از ۱۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس روندی صعودی به خود گرفت، بر این اساس امروز شاخص کل بورس با ۱۹ هزار و ۹۴۶ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۳۲۱ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۲ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش در رقم ۷۶۵ هزار و ۱۸۲ واحد ایستاد. در این بازار ۷۵۴ هزار معامله به ارزش ۹۶ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال انجام شد.

طی معاملات امروز ۷۵۴ هزار معامله به ارزش ۹۶ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال انجام شد. ۷۸ درصد نمادهای بورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، بانک ملت و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز امروز با صعودی ۳۹۲ واحدی وارد کانال ۲۹ هزار واحد شد و رقم ۲۹ هزار و ۸۲ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۷۱ هزار معامله به ارزش ۳۱۸ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال انجام شد. از میان ۲۵۳ نماد مثبت فرابورسی، پتروشیمی تندگویان، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دوشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۸۹۵ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تراز مثبت ۵۷۲ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کردند.با وجود اینکه امروز آخرین روز کاری هفته بود، شاهد ثبت تراز مثبت در سهام و حق تقدم توسط حقیقی‌ها بودیم که قسمت بزرگی از این ورود پول در گروه کانی‌های غیرفلزی رخ داد.

همچنین با در نظر گرفتن شرایط تورمی کشور، بازار سهام از سایر بازارها بسیار جامانده است. از طرفی با توجه به پیش‌رو بودن فصل مجامع، انتشار گزارش‌ ۱۲ ماهه شرکت‌ها می‌تواند به بازار سرمایه جهت‌دهی مثبتی داشته باشد چراکه معمولا اخبار مثبت و امیدبخشی از بنگاه‌های بورسی در مجامع منتشر خواهد شد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که در شرایط فعلی بازار سهام گران نیست، بلکه به‌طور کلی می‌توان آن را به‌قیمت دانست. سهامداران باید با مطالعه گزارش‌ عملکرد شرکت‌ها و صورت مالی آن‌ها، سهام ارزنده را شناسایی کنند. طی سه سال اخیر، برخی از نمادها عملکرد بهتری نسبت به اوج قیمتی سال ۹۹ داشته‌اند و برخی دیگر هنوز با پیک قیمتی خود فاصله دارند.

کد خبر: 60259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =