امضای ۱۰ تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی، تحقیق و توسعه صنایع هلدینگ تاپیکو

در جریان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی١٠ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین‌اجتماعی(تاپیکو) به امضاء رسید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران و در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ تاپیکو گفت: مجموعه تفاهم‌نامه‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار از جمله تاپیکو با سایر بخش‌های خصوصی و دولتی در حوزه پتروشیمی یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی است.

مرتضوی افزود: امیدواریم این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به افزایش تولید اشتغال برای جوانان و متخصصین در کشور شود.

او با اشاره به اینکه مجموعه این تفاهم‌نامه‌ها یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی است، ابراز امیدواری کرد که در سال‌جاری با همراهی دولت و بخش خصوصی شاهد کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

همزمان با حضور وزیر کار و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، تفاهم‌نامه و قراردادهای برنامه‌ریزی، تحقیق و توسعه صنایع تاپیکو امضاء و تبادل شد.

با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای ۳ هزار نفر از جوانان کشور فراهم خواهد شد. ۸۶ شرکت نفت، گاز و پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو به‌صورت متمرکز در قالب غرفه تاپیکو در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را در عرصه تولید و اشتغال به نمایش گذاشتند. شرکت‌های ایرانول، نفت پاسارگاد، پتروشیمی فن‌آوران، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی فارابی و ... که از شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو هستند، در این غرفه حضور دارند.

تاپیکو بزرگترین هلدینگ زیرمجموعه شستا است که شرکت‌های فعال در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ذیل این شرکت فعالیت می‌کنند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به‌عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه سالانه با حضور جمعی از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود. این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت‌وسوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت نمایند.

سرمایه‌گذاری ۱۵۴ هزار میلیارد تومانی شستا در حوزه تولید و صنعت

در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) از سرمایه‌گذاری ١۵ هزار میلیارد تومانی این شرکت در حوزه تولید و صنعت با اشتغالزایی بالا خبر داد.

ابراهیم بازیان افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و صنایع است و ١۶٠ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مجموعه شستا تا سال ١۴٠۵ در نظر گرفته شده است و سال گذشته ١٠ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف توسط این شرکت صورت گرفته است.

او با بیان اینکه هر قراردادی یک جبهه جهادی جدید برای اشتغال و رشد تولید است، گفت: در این نمایشگاه و با حضور وزیر کار و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ١٠ تفاهم‌نامه امضا شد که عملیات اجرایی این قراردادها شروع شده است و در تلاش هستیم تا کار سرعت بگیرد.

بازیان تأکید کرد: در ١٠ سال گذشته رکود در سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داشتیم اما اکنون امضای این تفاهم‌نامه‌ها به جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌انجامد و در آینده جدید شاهد رشد تولید و اشتغال خواهیم بود.

کد خبر: 60268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =