آشنایی بیش از یک‌هزار دانش‌آموز گیلانی با مفاهیم و تعهدات تامین‌اجتماعی

با هدف آشنایی نسل فردا با قوانین و تعهدات سازمان تامین‌اجتماعی، در اردیبهشت ماه سال‌جاری برنامه‌های آموزشی ترویجی توسط اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان برای بیش از هزار دانش‌آموز استان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی، سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان در این‌باره گفت: در ادامه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی این سازمان با رویکرد آموزشی و با هدف آشنایی نسل فردای جامعه با مفاهیم بیمه‌ای و قوانین و تعهدات این سازمان، برنامه‌های ترویجی آموزشی ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: حضور کارشناسان تامین‌اجتماعی در شهرهای مختلف در سطح مدارس و تبیین جایگاه و اهمیت سازمان در جامعه و نقش و ضرورت آن، همچنین تشریح انواع ماموریت‌ها و تعهدات قانونی از مصادیق ارائه شده در این برنامه است.

مرتضوی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به عنوان نسل فردا و آینده سازان کشور، بیمه‌شدگان و کارفرمایان سال‌های آینده و مخاطبان این مجموعه را تشکیل خواهند داد بیان کرد: در ادامه خط مشی اتخاذی در سالهای گذشته، تداوم فعالیت‌های ترویجی آموزشی به مثابه زیربنای اولیه آگاهی‌بخشی به شهروندان از راهبردهای فرهنگ سازی بیمه‌ای در جامعه قلمداد می‌شود .

سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان گفت: در فرصت موجود تا پیش از امتحانات پایان سال تحصیلی، در طی اردیبهشت ماه امسال، کارشناسان شعب تامین‌اجتماعی با هماهنگی آموزش و پرورش در شهرهای چابکسر، صومعه سرا، املش، کلاچای، رودسر، سنگر، بندرانزلی و بندرآستارا و ... در جمع دانش‌آموزان در مدارس مختلف حاضر و نسبت به تشریح قوانین و مقررات سازمانی و تبیین انواع تعهدات و خدمات به بیمه‌شدگان‌، مستمری بگیران و کارفرمایان اقدام کردند.

مرتضوی، استفاده از کارشناسان مجرب و بهره‌گیری از ادبیات و گفتمان ساده و قابل درک برای نوجوانان را از الگوهای تاکید شده در اجرای مطلوب این طرح برشمرده و افزود: در یکماهه اخیر حدود یک‌هزار دانش آموز در قالب این برنامه با مفاهیم تامین اجتماعی آشنا شدند .

وی تلاش برای تنویر افکار عمومی و والدین با توجه به نقش فرزندان در خانواده به منزله یک سفیر را از دیگر ابعاد فرهنگی آموزشی این طرح قلمداد کرده و افزود: حسب برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با توجه به فرارسیدن ایام امتحانات دانش‌آموزان، این رویکرد در ماه‌های آتی متوقف و با آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر: 60285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =