توقع فرزندآوری خانواده‌ها بدون توجه به امور رفاهی نادرست است

معاون اول رئیس‌ دولت گفت: نباید از مسکن، معیشت و مسائل رفاهی در امر فرزندآوری غافل شد و این توقع که خانواده‌های ایرانی بدون توجه به این مسائل به فرزندآوری ترغیب شوند نادرست است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر در نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با تاکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی، سیاستگذاری، قانونگذاری و اجرایی برای اجرای قانون جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری در کشور گفت: افزایش ازدواج و فرزندآوری و جوانی جمعیت تنها به یک جریان خاص و بخش دولتی مربوط نمی‌شود و باید تمام ارکان کشور پای کار بیایند تا در سال‌های آینده بتوانیم همانند گذشته به جوانان و نسل جوان در راه توسعه و پیشرفت کشور افتخار کنیم.

او با اشاره به سخنان آسیب‌شناسانه یکی از اعضای حاضر در این مراسم اضافه کرد: باید با بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق علمی و برنامه‌ریزی، همکاری و همفکری دولت و مجلس گام بلندی در راستای رفع مشکلات خانواده‌های دارای چند فرزند برداشته شود.

مخبر با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته به دلیل اتخاذ برخی سیاست‌های نادرست با خطر از دست‌دادن نسل جوان روبه‌رو هستیم، گفت: کشورهای پیشرفته از موضوع جوانی جمعیت غافل و دچار گرفتاری‌های اساسی شده‌اند، اگر در برهه کنونی توجه اساسی به جوانی جمعیت نکنیم، ما نیز در سال‌های آینده دچار مشکلات اساسی خواهیم شد. بنابراین باید با تمام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بحث جوانی جمعیت را دنبال کرد.

کد خبر: 60307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =