انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان کرمان

با همکاری دستگاه‌های درگیر در مقوله آسیب‌ها و اختلالات اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ چندجانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان کرمان امضا شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، علیرضا وحیدزاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این نشست ضمن تقدیر از حاضران برای همکاری صمیمانه و مسئولانه آنان در راستای تدوین وآماده شدن این تفاهم‌نامه گفت: بهزیستی به عنوان متولی شناسایی و ساماندهی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده می‌کوشد تا از طریق برنامه اورژانس اجتماعی شامل مراکز مداخله در بحران و خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، تیم‌های خدمات سیار و پایگاههای خدمات اجتماعی به وظایف خود به درستی عمل کند اما با توجه به رشد و گسترش آسیب‌های اجتماعی در سالیان اخیر و بروز ناهنجاریهای ناشی از تغییر و تحولات ناگزیر اجتماعی، ساماندهی و مقابله با این آسیب‌ها نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاههای حوزه اجتماعی است.

حمیدی، مدیر کل دادگستری استان کرمان نیز با تشکر از سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌های دخیل در امور اجتماعی و پیشگیری و درمان آسیب‌ها و ناهنجاریهای اجتماعی بیان کرد: تعامل و همکاری همه ادارت و نهادها در امر مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها باعث می‌شود که بسیاری از این مشکلات قبل از اینکه نیازمند مداخلات قضایی و انتظامی شود در مراحل اولیه حل و درمان شود.

وی افزود: اگر هر کدام از سازمانها و نهادهای مرتبط با معضلات اجتماعی بخشی از امکانات در اختیارش را به این موضوع مهم اختصاص دهد، نیروی عظیم و قابل توجهی در یک مسیر و با یک هدف جمع خواهد شد که نتیجه این همکاری و تعامل می‌تواند بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل کند.

در پایان این نشست مدیران و نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه، تفاهم‌نامه چندجانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان کرمان را امضا کردند.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه که میان اداره کل بهزیستی استان کرمان، دانشگاههای علوم پزشکی سراسر استان، فرماندهی نیروی انتظامی استان، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دادگستری استان منعقد شد، همکاری و تعامل در ارائه خدمات اجتماعی و مداخلات تخصصی حسب وظایف دستگاه‌ها و آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی به ویژه ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه‌نشین است.

کد خبر: 60332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =