خروج ۱۰۰ هزار مددجو از چرخه حمایت کمیته امداد در سال جاری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ضمن تشریح اقدامات این معاونت در سال ۱۴۰۲، از ایجاد ۴۲۰ هزار فرصت شغلی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی فیروزآبادی در نشستی خبری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات معاونت اشتغال امداد در سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۴۲۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کردیم. در زمینه تسهیلات ۲۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلات پیش‌بینی شده جذب شد. عمده تسهیلات از محل تبصره ۱۶ سال گذشته بود که توانستیم مبلغ ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ همکاری بهتر و نزدیک تر و عملکرد قابل قبولی از مجموعه شبکه بانکی داشتیم ادامه داد: مابقی تسهیلات جذب شده از تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ و بخشی از صندوق امداد ولایت بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: سال گذشته این اتفاق مثبت مرهون چند همکاری بود چرا که مجموعه بانک مرکزی در زمینه تسهیلات اقدام زودهنگامی کردند و بانک‌های عامل نیز این ابلاغ را تا اوایل خردادماه به استانها ارائه دادند و عملیات اشتغال از تیرماه آغاز شد؛ شاید نکته کلیدی در سال گذشته این نکته بود. در عین حال سال گذشته سعی شد یکبار تا ۱۵۰ میلیون تومان بانک مرکزی افزایش سقف وام را اعمال کند که اینها باعث شد جذب تسهیلات و فرصت‌های شغلی محقق شود.

فیروزآبادی ادامه داد: البته بخشی از منابع هم جذب نشد که اگر انجام می‌شد باقی‌مانده اشتغال نیز محقق می‌شد. از بخش تبصره ۱۶ حدود ۳ همت جذب نشد و تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ به طور کلی پرداخت نشد و منتظر هستیم امسال پرداخت شود.

وی با اشاره به سیاست امداد برای توانمندسازی مددجویان تحت‌پوشش نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: سیاست مهم امداد آموزش مهارتی است که ۱۱۳ هزار آموزش مهارتی در سال گذشته انجام شد و این نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد سه برابری داشته است. علاوه بر آن برنامه‌ای آغاز کردیم تا آموزش‌های مهارتی کودکان و نوجوانان اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه سال گذشته به دو دلیل خودکفایی جزو سیاست‌های اصلی‌مان نبود، گفت: با این حال ۳۳ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ از مجریان طرحهای اشتغال سال‌های قبل به خودکفایی رسیدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ادامه به ایجاد سامانه هوشمند تسهیلات در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: دیگر نیازی نیست مددجویان به ادارات مراجعه کنند و عموم کارها می‌تواند به صورت غیرحضوری انجام شود.

فیروزآبادی همچنین از انتخاب‌شدن امداد در جشنواره شهید رجایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در عملکرد اشتغال کشور، امداد جزو سه دستگاه اصلی در جمیع شاخص‌ها از جمله صحت عملکرد و حجم کمی اشتغال است.

او با اشاره به برنامه‌های امداد در این حوزه در سال جاری بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۲، کمیته امداد مسئول اشتغال نیازمندان شناخته شده است به اضافه اینکه در آن مصوبه سالانه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

فیروزآبادی با اشاره به تسهیلات مصوب اشتغال امسال گفت: تصور می‌کنیم اگر بخواهیم به کیفیت هم توجه کنیم باید برای رسیدن به ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی کسری منابع را هم دنبال کنیم.

کد خبر: 60409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =