توافق ایران و چین بر همکاری در تولید محصولات سلامت محور

وزرای بهداشت ایران و چین، عصر دیروز در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی سلامت که از سوی سازمان جهانی بهداشت در ژنو برگزار می‌شود، با یکدیگر دیدار و بر مبنای اسناد توافق شده از سوی رؤسای جمهور دو کشور درباره گسترش همکاری‌ها در حوزه اقتصاد سلامت، تولید مشترک دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین برگزاری همایش‌های علمی مشترک توافق کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی از همکاری چین در تامین واکسن سینوفارم در ایران در دوران همه‌گیری کرونا تقدیر و بر سیاست تجارت بدون انتقال دلار بین دو کشور تاکید کرد.

وی از فعالیت شبکه بهداشت کشور به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های حوزه سلامت کشورمان یاد کرد و گفت: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و چین در سال‌های اخیر، تقویت شده و آمادگی داریم که همکاری‌های حوزه سلامت، بیش از گذشته و همگام با سایر حوزه‌ها شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین، توافق نامه‌های حوزه سلامت امضا شده و زمینه همکاری‌های علمی بین دانشمندان و دانشگاه‌های دو کشور و نیز همکاری در حوزه تولید دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی، وجود دارد.

ماشیاوی، وزیر بهداشت چین نیز در این دیدار با اشاره به دوستی ایران و چین و سابقه گسترده همکاری در طول تاریخ از جمله در موضوع جاده ابریشم، بر گسترش همکاری‌های حوزه اقتصاد سلامت بین دو کشور تاکید کرد و از آمادگی کشورش برای تقویت این همکاری‌ها خبر داد.

کد خبر: 60443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =