مستمری ۴۸ بازمانده حادثه متروپل برقرار شده است

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل تأمین‌اجتماعی استان خوزستان درباره ارائه تعهدات قانونی سازمان به به حادثه‌دیدگان ساختمان متروپل گفت: با بررسی‌های خارج از نوبت، فرایند برقراری مستمری بازماندگان برای ۴۸مورد پرونده و ۶۵ مورد مقرری بیمه بیکاری انجام و اجرایی‌شده است.

اسماعیل قنواتی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اضافه کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان در راستای ارائه تعهدات قانونی به حادثه‌دیدگان ساختمان متروپل پس از بررسی گزارش‌های رسیده به سازمان مبنی بر حوادث کارگران و همچنین حمایت از کارکنانی که به واسطه حادثه مذکور بیکار شده‌اند پیگیری و تلاش‌های جدی را در اولویت کار قرار داد.
قنواتی ادامه داد: با بسیج تمام منابع و امکانات در دسترس، بررسی موضوع خارج از نوبت در دستور کار قرار گرفت و در نهایت در مسیر عمل به تعهدات سازمانی در حوزه برقراری مستمری برای بازماندگان و همچنین برقراری مقرری بیمه بیکاری برای حادثه‌دیدگان گام برداشت و در نهایت مستمری بازماندگان برای ۴۸ پرونده و ۶۵ مقرری بیمه بیکاری برقرار و به اجرا درآمد.
این در حالی است که این مقام مسئول اول بهمن ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین از برقراری مستمری برای ۲۵ بازمانده حادثه فرویختن متروپل خبر داده بود. همچنین او در آن تاریخ اعلام کرد که براساس اطلاعات رئیس شعب یک و دو آبادان بیمه بیکاری ۶۲ مورد نیز برقرار شده و ثبت و برقراری پرداخت دو مورد از کار افتاده کلی و غرامت دستمزد ایام بیماری نیز انجام شده است.
فرو ریختن ساختمان متروپل، ظهر روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ در خیابان امیرکبیر (امیری) واقع در مرکز آبادان رخ داد و در این حادثه، بخشی از برج شماره ۲ متروپل فرو ریخت که به جان باختن ۴۳ نفر و مصدوم‌شدن ۳۷ نفر منجر شد.
کد خبر: 60455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =