گسترش مناسبات سلامت ایران و ونزوئلا

وزرای بهداشت ایران و ونزوئلا در ژنو سوییس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت کشورمان و ماگالی گوتیرز، وزیر بهداشت ونزوئلا در محل نمایندگی ایران در ژنو با یکدیگر ملاقات کردند.

وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی سلامت در ژنو سوییس حضور دارد، در دیدار وزیر بهداشت ونزوئلا گفت: ایران توجه ویژه‌ای به کشورهای آمریکای لاتین به خصوص ونزوئلا دارد و توسعه همکاری‌ها در حوزه پزشکی میان دو کشور ضروریست.

عین‌اللهی افزود: مناسبات ایران و ونزوئلا در سال‌های گذشته و در حوزه سلامت، روند خوبی داشته که قابلیت گسترش دارد. مردم ایران، کشور ونزوئلا را به خوبی می‌شناسند و امیدواریم ارتباطات مؤثری بین نظام‌های سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی دو کشور شکل گیرد.

در این دیدار خانم ماگالی گوتیرز، وزیر بهداشت ونزوئلا نیز با اشاره به سابقه همکاری‌های ایران و نزوئلا در زمینه‌های مختلف، بر توسعه تبادلات در حوزه پزشکی با ایران تاکید کرد.

وزیر بهداشت ونزوئلا گفت: همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر به ویژه مقابله با سرطان بسیار سازنده است.

در این دیدار مقرر شد گروه‌های کارشناسی نظام سلامت دو کشور با تشکیل کارگروهی مشترک، اسناد همکاری‌های دوجانبه سلامت را قبل از سفر رییس جمهور کشورمان به ونزوئلا تدوین و نهایی کنند.

هفتاد وششمین اجلاس مجمع جهانی سلامت از ۳۱ اردیبهشت با حضور نمایندگانی از ۱۹۴ کشور جهان در ژنو مقر اروپایی سازمان ملل متحد برگزار شده است.

کد خبر: 60467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =